نسخه چاپی

سفره‌های دولتی در ماه رمضان ممنوع

استاندار گیلان با اشاره به اینكه برپاكردن سفره‌های دولتی در ماه مبارك رمضان ممنوع است، گفت: صرفه‌جویی تكلیف دستگاه‌های اجرایی است .

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در این جلسه با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی و انضباطی بودن بودجه افزود: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید بر صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌هایشان دقت کنند.

وی بودجه امسال را انضباطی خواند و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید با مصرف بهینه و کاهش مصرف بسیاری از موارد غیر ضروری در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند.

استاندار با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف سوخت، انرژی و هزینه‌های جاری در دستگاه‌ها گفت: باید در برخی از بخش‌ها صرفه‌جویی شود که می‌تواند هم صرفه جویی مالی و اداری ایجاد و هم منابع کشور را حفظ کند.

دکتر نجفی اجرای طرح دولت الکترونیک را نیز در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی‌ها موثر دانست و گفت: علیرغم اینکه نیازمند پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک هستیم، اما با ارتقای این بخش علاوه بر صرفه‌جویی در منابع ملی موجب کاهش هزینه‌ها و مفاسد اداری و تسریع در کارهای مردم می‌شود.

وی به کاهش حق ماموریت کارکنان دولت در سال 94 اشاره و تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل 70 درصد حق مأموریت‌ها قابل پرداخت است که باید تلاش شود با فعال کردن دولت الکترونیک از ماموریت‌های غیرضروری اجتناب شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاموش کردن لوازم اداری وسایل سرمایشی پس از ساعت اداری را در حفظ سرمایه‌های ملی و بیت‌المال ضروری عنوان کرد و یادآور شد: رصد، هدایت و تاکید مدیران در صرفه‌جویی دستگاه‌ها موثر است.

وی برپایی سفره‌های افطاری از سوی ادارات در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرد و افزود: موضوع مذکور در قالب دستورالعمل به تمام دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها و واحدهای زیر مجموعه ابلاغ می‌شود.

استاندار با تاکید بر بهره‌گیری از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان گفت: در پهن کردن سفره‌هایی برای ایتام، مستمندان و سالمندان و خانواده شهدا باید پیشرو باشیم، اما پهن کردن سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان برای کارکنان ادارات، نیازی نیست.

وی با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خود وظیفه می‌دانم از وزیر آموزش و پرورش به عنوان وزیری که حضوری قوی در استان داشتند و چهار بار سفر کردند، قدردانی کنم و امیدوارم نمایندگان مجلس تصمیمی بگیرند تا در زمان باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید حضور وی را در دولت همچنان داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی از دولت گذشته در استان گفت: در برنامه ششم توسعه گام‌های خوبی برای گیلان برداشته شده است که برای شناسایی فرصت‌ها با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه گیلان و کارشناسان بخش خصوصی گروهی قوی با هدایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تدوین آمایش سرزمینی استان تشکیل شده است.

در ادامه این جلسه محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به افزایش 11 درصدی مجموع اعتبارات جاری استان گفت: میزان اعتبارات جاری استان در سال جاری 245 میلیارد تومان است.

محمدحسین قربانی رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در دستگاه‌ها باید در دستور کار آنان باشد، گفت: باید به سمت مکانیزه کردن دستگاه‌های اداری برویم.

۱۳۹۴/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...