نسخه چاپی

انهدام كامل طیور در دو روستای آمل

معاون فرماندار آمل از معدوم شدن طیور دو روستای این شهرستان به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدجعفر رسولی امروز 30 خردادماه در جلسه اضطراری شیوع آنفولانزای مرغی در شهرستان آمل تصریح کرد: شبکه بهداشت، دامپزشکی و فرمانداری آمل با تشکیل اکیپ‌های عملیاتی و ضدعفونی کردن مناطق آلوده نسبت به هرگونه شیوع این بیماری در بین مردم اقدامات پیشگیرانه انجام دادند.

رسولی با اعلام اینکه با توجه به تشخیص بیماری آنفولانزا در میان طیور دو روستای آمل ، این طیور کاملا معدوم شدند، اذعان کرد: با هماهنگی اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان تمامی هزینه طیور به صاحبان آن پرداخت شد.

وی بیماری آنفولانزای مرغی را نوع خاص مسری بیان و عنوان کرد: این بیماری مشترک بین حیوان و انسان است و باید به این موضوع توجه داشت.

رسولی با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری همچنان فروش زنده مرغ در واحدهای تجاری و بازار روزهای این شهرستان ممنوع است، یادآور شد: از مردم تقاضا می‌شود با توجه به احتمال شیوع بیماری از طریق تقاضا و عرضه در پرندگان زنده بازارچه‌ها از خرید طیور زنده در بازارچه عرضه مرغ جدا جلوگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنین از روستاییان و پرورش‌دهندگان مرغ و اردک خواستاریم که در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی موضوع را با اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

وی با تاکید براینکه همکاری نزدیک مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط ضروری است، ابراز داشت: این همکاری و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری خواهد داشت.

معاون فرماندار آمل با اعلام اینکه در پی گزارش‌های دریافتی مرکز دامپزشکی شهرستان مبنی بر تلافات غیرعادی طیور بومی در دو روستای آمل شیوع این بیماری مورد تایید قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به مستند بودن نتایج آزمایشگاهی این مورد بیماری باید به طور جدی از سوی مسئولان این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...