نسخه چاپی

گاف تاریخی در «پایتخت 4»

چهارمین فصل سریال «پایتخت» از اولین شب ماه رمضان روی آنتن رفته است و طی همین دو قسمتی كه پخش شده شباهت‌های آن به كمدی‌هایی نظیر «ایران برگر» و «اخراجی‌ها 3» مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: چهارمین فصل سریال «پایتخت» از اولین شب ماه رمضان روی آنتن رفته است و طی همین دو قسمتی که پخش شده شباهت‌های آن به کمدی‌هایی نظیر «ایران برگر» و «اخراجی‌ها 3» مورد توجه قرار گرفته است.

با این مقدمه آورده است: فارغ از این شباهت‌های مضمونی در سیر روایی داستان «پایتخت 4» یک گاف تاریخی روی داده است.

در سریال، «ارسطو» در وضعیتی تصویر می‌شود که همسر چینی‌اش بر اثر سقوط هواپیمای مالزیایی از بین رفته و ارسطو نیز داغدار اوست.

درست بعد از مرگ همسر ارسطو است که انتخابات شورای شهر در محل زندگی خانواده «نقی معمولی» برگزار می‌شود و «هما» همسر نقی به عنوان نماینده به شورای شهر می‌رود. این در حالی است که بعد از سقوط هواپیمای مالزی هیچ انتخابات شورایی در کشور ما برگزار نشد.

اگر تاریخ سقوط پرواز شماره 17 مالزی - که جولای 2014 برابر با تیر ماه 1393 می‌شود - را کنار زمان برگزاری انتخابات شوراها قرار دهیم، می‌بینیم که بعد از سقوط این هواپیما هیچ انتخابات شورایی در کشور ما برگزار نشده است!

آخرین دوره انتخابات شوراهای شهر در کشور ما اسفند 1392 برگزار شد یعنی قبل از سقوط هواپیمای مالزی؛ پس آنچه در «پایتخت 4» تصویر شده، به لحاظ تاریخی ایراد دارد.

شاید اگر نویسندگان کار کمی هوشمندی به خرج می‌دادند و به جای انتخابات شوراها از انتخابات شورایاری مثال می‌زدند، این ایراد تاریخی برطرف می‌شد اما احتمالا در فشردگی تولید کسی حواسش به این مطابقت‌های تاریخی نبوده است.

۱۳۹۴/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...