نسخه چاپی

پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب

گزارشات واصله از سوریه حاكی از پیشروی ارتش این كشور در حومه حلب و به كنترل درآوردن كارگاه تولید اسفنج در منطقه الخالدیه واقع در شمال شهر حلب است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ارتش سوریه پس از درگیری های خشونت بار با گروه تروریستی که به کشته شدن ده ها نفر از آنها منجر شد، کنترل کارگاه تولید اسفنج در منطقه الخالدیه واقع در شمال شهر حلب را بدست گرفت و همچنین توانست برخی مناطق در ریف حلب را بازپس گرفته و به حدود دو کیلومتری شهرک رتیان در حد فاصل بین دو شهرک نبل و الزهراء برسد.

بر اساس این گزارش، درگیری های خشونت باری بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در منطقه الجدیده واقع در حلب قدیمی و اطراف مرکز تحقیقات علمی در حی الراشدین واقع در غرب شهر حلب و حی الاشرفیه در شمال شهر به وقوع پیوست و تروریست ها غیر نظامیان را با خمپاره هدف قرار دادند که باعث شهادت 6 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد.

ارتش سوریه همچنین ظرف کمتر از 24 ساعت زمام امور را بدست گرفت و از وضعیت دفاع در برابر حملات گروه های تروریستی به حمله تغییر وضعیت داد و توانست ساختمان هایی را که تروریست ها در انجمن باشکوی واقع در ریف حلب شمالی از آن عقب نشینی کرده بودند، باز پس بگیرد و به دلیل اجرای عملیات بی نظیر ارتش، گروه های تروریستی اجساد کشته های خود و برخی ابزارهای جنگی خود را رها کرده و سریعا این منطقه را ترک کردند.

بر پایه این گزارش، ارتش سوریه با استفاده از شیوه غافلگیری توانست بار دیگر کنترل انجمن باشکوی واقع در وسط جاده بین دو شهرک رتیان و تل جبین در ریف حلب شمالی را بدست گیرد و این در حالی است که رتیان یکی از مهم ترین مکان های تجمع افراد مسلح در ریف شمالی محسوب می شود و فاصله جمعیت باشکوی با رتیان نیز کمتر از دو کیلومتر است و نقطه تمرکز و حاشیه امن برای امداد نیروهای ارتش سوریه در باشکوی محسوب می شود.

این فروپاشی سریع گروه های مسلح در ریف شمالی به رویای گروه های تروریستی برای دور کردن خطر احتمالی نفوذ ارتش سوریه از شمال و رسیدن آن به دو شهرک تحت محاصره نبل و الزهراء پایان داد و اکنون فاصله ارتش سوریه از این دو شهرک حدود 6 کیلومتر است.

۱۳۹۴/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...