نسخه چاپی

اختصاصی/میرمحمد صادقی در گفتگو با نما:

دانشگاه امام صادق(ع) می تواند توسعه یابد

عکس خبري -دانشگاه امام صادق(ع) مي تواند توسعه يابد

عضو هیئت امنای مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق گفت: این دانشگاه در پرورش و به‌خصوص اعتقادات خیلی كار می‌كند و معمولاً كسانی كه از این دانشگاه بیرون می‌آیند به اصول اولیه و مقدمات اسلام كاملاً مسلط هستند.

به گزارش نما ، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی با گرامیداشت یاد و زحمات مخلصانه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، اعضای هیئت امنای مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق را منصوب کردند. حضرات آیات و حجج اسلام باقری کنی، آملی لاریجانی، سیّداحمد علم‌الهدی، سعید مهدوی کنی، علیرضا امینی، احمد واعظی، سیّدعباس موسویان، سیّدمصطفی میرلوحی و آقایان سیّدعلا میرمحمّدصادقی، دکتر علی رضائیان و دکتر هادی همایون به عنوان هیئت امناء مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق تعیین شدند تا بنابر فرمان ایشان در اوّلین فرصت با بهره‌گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست خواهد آمد، به تنظیم و تصویب اساسنامه‌ی جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاشهای جدّی خود نصاب این تشکیلات علمی را بعنوان یکی از مهمترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحوّل علوم انسانی در کشور ارتقاء بخشند. با سیّدعلا میرمحمّدصادقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره این حکم گفتگو کرده ایم.


ابتدا که دانشگاه امام صادق و جامعه‌الامام‌الصادق تشکیل شد، اهداف چه بود و آیا در حال حاضر به آن اهداف رسیده است؟
هدف همین ایجاد دانشگاه بود که همه شاهدند. دانشگاهی که تشکیل شده و مشغول به کار و بیش از حد انتظار فعال و تا حالا نسبتاً فارغ‌التحصیلان خوبی داشته است.

یعنی فکر می‌کنید این دانشگاه اهداف مورد انتظار را برآورده کرده است؟
شاید هم بیشتر، انتظار نبود تا این حد فعالیت کند، ولی از آن خروجی‌های بسیار شایسته‌ای بیرون آمده است.
 
رهبر انقلاب در حکمشان به نکته‌ای اشاره کردند که نصاب تشکیلاتی دانشگاه تغییر کند. فکر می‌کنید نظرشان چیست و باید چه اتفاقی در این زمینه بیفتد؟
شاید دانشگاه بتواند توسعه یابد و افراد بیشتری را جذب کند. اوایل دقت زیادی روی خانواده‌ها و نمرات دانشجویان و استعدادهایشان می‌شد و ضمن رعایت این نکات تلاش بر این بود تعداد بیشتری را جذب کنند تا به این ترتیب یک مورد از نظر آقا تأمین شود.

فکر می‌کنید می‌توان این دانشگاه را تنها دانشگاه انقلابی کشور معرفی کرد یا شبیه آن در کشور هست؟
من سراغ ندارم، چون فارغ‌التحصیلان آن از نظر تربیتی با دانشجویان دانشگاه‌های دیگر اختلاف‌های فاحشی دارند و آن هم در اثر دقت نظر، حضور و وقت‌گذاری فوق‌العاده و به‌طورتقریباً دائمی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی بود که این دانشگاه توانست چنین جوانانی را تربیت کند و جزو دانشگاه‌های پیوسته شود، یعنی دانشجویان آن به صورت پیوسته فوق‌لیسانس می‌گیرند.

با این اوصاف تنها دانشگاهی است که علاوه بر آموزش و تحصیل دانشجو به تربیت آن ها هم مبادرت می‌ورزد.
بله. این دانشگاه در پرورش و به‌خصوص اعتقادات خیلی کار می‌کند و معمولاً کسانی که از این دانشگاه بیرون می‌آیند به اصول اولیه و مقدمات اسلام کاملاً مسلط هستند. در مدیریت و اقتصاد هم خیلی زحمت کشیده شده است که افراد آنجا بتوانند جذب بازار شوند و تأمین‌کننده نیازهای جامعه باشند.
 

۱۳۹۴/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...