نسخه چاپی

8 تيم حق حضور در ليگ برتر را ندارند

محرومیت سرخابی ها از حضور در لیگ برتر؟

رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از پرسپولیس، استقلال، تراكتورسازی، مس، پیكان، صبا، صنعت نفت و راه‌آهن به عنوان تیم‌های بدهكاری نام برد كه حق حضور در لیگ امسال را نخواهند داشت.


به گزارش نما، اسماعيل حسن زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره وضعيت باشگاه‌هاي بدهكار و اينكه كميته انضباطي در برخورد قاطع با تيم‌هاي ليگ برتري بدهكار چقدر مي‌تواند آزادانه عمل كند؟ اظهار كرد: خوشبختانه در اين زمينه رييس و اعضاي هيات رييسه فدراسيون از كميته انضباطي خواسته‌اند تا در اين زمينه سخت‌‌گيري كنيم و ما هم قصد داريم در احكام انضباطي احتمالي كه صادر خواهيم كرد، اجازه فعاليت باشگاه‌هاي بدهكار را در ليگ برتر ندهيم.

22 تير پايان مهلت باشگاه هاي بدهكار براي تسويه حساب

وي افزود: تا جايي كه مي‌دانم طبق زماني كه پيش از اين سازمان ليگ به باشگاه‌ها اعلام كرده بود، آخرين مهلت باشگاه‌هاي بدهكار براي تسويه حساب با شاكيان و تعيين و تكليف درباره بدهي‌هاي انضباطي كه هر كدام احكام جداگانه دارد، پايان مهلت نقل و انتقالات (22تير) است و در غير اين صورت اقدام قضايي لازم در قبال آنها صورت مي‌گيرد. البته در اين رابطه امروز (شنبه) جلسه‌اي با برخي مسوولان دارم كه نتايج آن مي‌تواند مواردي را در اين رابطه روشن كند. در حال حاضر 40 باشگاه در رده‌هاي مختلف بدهكارند و تا زمان تعيين و تكليف درباره بدهي‌هايشان هيچ‌كدام نمي‌توانند در ليگ‌هاي مربوط به خودشان بازي كنند.

سرخابي‌ها صدرنشين بدهكاران!

حسن‌زاده با بيان اينكه 8 باشگاه از ميان بدهكاران ليگ برتري هستند، در بيان اسامي تيم‌هاي بدهكار گفت: باشگاه‌هاي بدهكار ليگ برتري عبارتند از: پرسپوليس، استقلال، تراكتورسازي تبريز، صباي قم، صنعت نفت آبادان، پيكان، مس كرمان و راه‌آهن. البته باشگاه‌ شاهين كه فصل گذشته در ليگ برتر بود هم از جمله بدهكاران است اما براي حل اين موضوع اقدام كرده است.

جلسه رسيدگي به شاكيان باشگاه شاهين يكشنبه برگزار مي‌شود

رييس كميته انضباطي با درخواست از باشگاه‌هاي بدهكار براي تعيين جلسه عمومي رسيدگي به مطالبات شاكيان، از برگزاري اولين جلسه براي شاهيني‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ما باشگاه شاهين بوشهر را متقاعد كرديم تا براي رسيدگي به پرونده‌ها و شكايت‌هاي مالي مختلفي كه عليه‌شان وجود دارد، جلسه عمومي روز يكشنبه (پس‌فردا) در محل سالن كنفرانس سازمان ليگ برگزار شود و هر كسي طلبي دارد كه برايش حكم انضباطي صادر شده، در آن جلسه حضور يابد.

باشگاه‌هاي بدهكار به برگزاري جلسات عمومي ترغيب شوند

وي با تاكيد بر اينكه كميته انضباطي آمادگي دارد تا چنين جلساتي را براي ساير باشگاه‌هاي بدهكار برگزار كند، اظهار كرد: علاوه بر برخورد قاطعي كه ما با باشگاه‌هاي بدهكار خواهيم داشت، بايد اعلام كنم بنابر اطلاعات قانوني كه مسوولان فوتبال ايران بايد براي AFC ارسال كنند، بدهي‌هاي موجود، تراز مالي باشگاه‌ را منفي مي‌كند و اين مساله تحت هيچ شرايطي قابل پذيرش كنفدراسيون فوتبال آسيا نيست. اگر باشگاه‌ها با برگزاري چنين جلساتي موافقت كنند، ما هم از تمامي شاكيان‌شان درخواست مي‌‌كنيم جانب باشگاه‌ را هم در نظر بگيرند.

سازمان ليگ براي فعاليت ليگ برتري‌ها از ما استعلام بگيرد

حسن‌زاده خاطر نشان كرد: بعضي باشگاه‌ها كه تعداد شكايت‌‌هاي كمتري از آنها وجود دارد، خودشان موارد را رسيدگي كنند اما به هر حال ما از مقامات اجرايي خواسته‌ايم تا شركت دادن تمامي تيم‌ها در ليگ‌هاي مختلف از جمله ليگ برتر منوط به اخذ تاييديه‌اي از كميته انضباطي باشد. در اين زمينه بايد استعلام‌هاي لازم صورت گيرد و ما هم بنا داريم مقررات به شكل كامل اجرا كنيم.

فقط كفاشيان مي‌تواند مانع اجراي قانون كميته انضباطي شود!

رييس كميته انضباطي در پاسخ به اين سوال كه چه تضميني براي اجراي صحيح مقررات و اجازه ندادن به فعاليت تيم‌هاي بدهكار در ليگ برتر وجود دارد و به تعبير ديگري چه كسي مي‌تواند مانع اجراي دستورالعمل‌هاي كميته انضباطي شود؟ گفت: ما با اجازه قانوني كه از هيات رييسه فدراسيون گرفتيم سعي مي‌كنيم مقررات را قاطعانه اجرا كنيم. تنها شخص علي كفاشيان رييس فدراسيون مي‌تواند مانع اجراي برنامه‌هاي ما باشد.

شرايط براي حضورم در جلسه سازمان ليگ مناسب نبود

حسن‌زاده در واكنش به انتقاد بهروان نسبت به عدم حضور او در جلسه هماهنگي مسوولان برگزاري ليگ برتر، خاطرنشان كرد: اتفاقا از دو روز قبل از برنامه هم تاريخ و ساعت برگزاري جلسه را به بنده اعلام كرده بودند اما متاسفانه شروع جلسه در ساعتي بود كه بنده بخاطر شرايط ترافيكي و مشغوليتي كه از قبل داشتم، امكان حضور در آن جلسه را پيدا نكردم. البته تا جايي كه مي‌دانم جلسه فوق يك جلسه توجيهي براي مجريان برگزاري مسابقات ليگ بود كه در آن ناظران بازي‌ها هم شركت كرده بودند.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...