نسخه چاپی

آماده‌سازی مرز مهران برای ایام اربعین امسال

رئیس سازمان راهداری با بیان اینكه توسعه راه‌های عبوری مهران در بخش‌های مختلف به پیمانكار واگذار شده است، گفت: بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش نما به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رئیس سازمان راهداری در سفر یک روزه به استان ایلام‌ از پایانه مرزی مهران و پروژه‌های راه‌سازی بازدید کرد.
‌داود کشاورزیان ‌در جریان بازدید از پروژه‌های در حال ساخت در پایانه مرزی مهران‌ اظهار داشت: پایانه مرزی مهران برای یک شرایط عادی ساخته شده است و ظرفیت قابل قبولی دارد ولی در سال‌های قبل، برای ایام اربعین حسینی (ع) که حجم تردد از سراسر کشور و سایر کشورهای همسایه به دلیل نزدیک بودن به مرز مهران به عتبات عالیات بسیار بالا بود، به جهت خدمات‌دهی موجب مشکلاتی می‌شد.
وی افزود: از این رو بعد از ایام اربعین سال گذشته، برای اربعین سال‌جاری برنامه‌ریزی شد و پروژه افزایش گیت‌های خروجی ‌در داخل سالن پایانه و ‌در بیرون سالن مسافری از 18 گیت به 96 ‌انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین ساخت 144 چشمه سرویس بهداشتی از پل زائر در شهر مهران تا پایانه مرزی، نصب دو دستگاه آب سردکن و ساخت میدان ورودی پایانه مرزی در حال انجام است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تقویت و توسعه راه‌های عبوری مهران یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان است که در بخش‌های مختلف به پیمانکار واگذار شده است؛ بیش از 460 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: حدود 700 میلیارد ریال اعتبار برای کل پروژه‌ها دراستان ایلام تخصیص یافته و در صورت اختصاص 100 درصدی این اعتبارات این پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.
‌کشاورزیان اضافه کرد: اعتباراتی که به استان ایلام اختصاص داده شده بیشتر از سهم شاخصه‌های استان و کشور است و برای اختصاص اعتبارات ملی به این استانها شاخص‌های مختلفی نظیر میزان راه ، وضعیت راه‌ها و حجم تردد درنظر گرفته می‌شود.
وی افزود: تلاش می‌شود بخشی از کارها در سال‌ جاری انجام شود و شاهد مشکلات کمتری در مراسم با شکوه اربعین حسینی و افزایش حجم خدمات باشیم.
براساس این گزارش در جلسه‌ای که به منظور بررسی و پیگیری نحوه اتمام پروژه‌ها برگزار شد،‌ مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در پایانه مرزی مهران که برای اربعین سال جاری انجام شده است را تشریح و بیان کرد.

۱۳۹۴/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...