نسخه چاپی

بازیگران ركورددار اكران بهاری سینماها

عکس خبري -بازيگران رکورددار اکران بهاري سينماها

در حالی آخرین روز فصل بهار 94 را سپری كردیم كه صابر ابر، بابك حمیدیان با اكران سه فیلم و 7 بازیگر دیگر با دو فیلم ركوردداران اكران بهار شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس،همواره سرمایه گذاران نگران بازگشت بودجه هزینه شده برای فیلم شان هستند به همین جهت برای این که فیلم به فروش برسد با توجه به شرایط سخت تبلیغی و بالا بودن هزینه از حضور بازیگرانی که تضمین کننده فروش فیلم است بهره می برند. در طول تاریخ سینما همواره یکی از نکاتی که باعث فروش فیلمی می شود بازیگران آن هستند. گاهی یک بازیگر یک تنه فروش فیلمی را تضمین می کند. در حقیقت ستاره ها در تمام دنیا برای بحث تبلیغات مطرح هستند اما همواره این روند نتیجه مثبت داشته است گاهی در بسیاری از فیلم های جهان شاهد این بوده ایم که با وجود حضور بازیگران چهره که از آن ها به عنوان ستاره یاد می شود نتوانسته اند فروش فیلم را تضمین کنند.

این که ستاره چیست و کیست بحث مفصلی دارد که در این مجال نمی گنجد اما همه به این موضوع واقف هستند که در سینمای ایران ستاره به معنای استاندارد جهانی وجود ندارد اما بازیگرانی هستند که امید می رود فروش فیلم را تا حدودی تضمین کنند به همین دلیل هر چند وقت یکبار شاهد این هستیم که به یکباره تصویرهای چند بازیگر در فیلم ها و پوستر های تبلیغاتی فیلم دیده می شود و شاهد حضور یک بازیگر در تعداد زیادی فیلم هستیم که به طور همزمان در حال نمایش است. حامد بهداد، بابک حمیدیان، ترانه علیدوستی، هدیه تهرانی، مهناز افشار، بهرام رادان، محمد رضا گلزار و امین حیایی جزو بازیگرانی هستند که در دوره های خاصی به یکباره در چندین فیلم در حال اکران چهره شان دیده می شد.

در دهه‌های مختلف همواره بازیگران مختلفی تضمین کننده فروش فیلم‌ها بودند در دهه شصت «ابوالفضل پور عرب» و «جمشید هاشم پور» ستارگان سینما بودند و حضورشان در فیلم برای مخاطب جذابیت داشت.

در دهه هفتاد ورود بازیگرانی چون «هدیه تهرانی» «فریبرز عرب نیا» و «نیکی کریمی» به همراه تعدادی دیگر نشان داد که سینما همچنان به دنبال معرفی چهره های جدید است که بتواند فروش فیلم را تضمین کنند.

این روند در دهه هشتاد با معرفی بازیگرانی چون «مهناز افشار»، «امین حیایی»، «محمد رضا گلزار» و اواخر آن «حامد بهداد» ادامه داشت.

اما در دهه نود که نیمی از آن را پشت سر گذاشته ایم نتوانسته ایم که چهره جدیدی را به سینما معرفی کنیم اما کمدین های تلویزیونی همچون رضا عطاران و محسن تنابنده توانسته اند در این دهه نبض مخاطب را در دست بگیرند و تهیه کنندگانی که روزی امیدشان را برای فروش به بازیگرانی چون نیکی کریمی، محمد رضا گلزار و بهرام رادان و مهناز افشار بسته بودند به این دو بازیگر ببندند.

بهار 94 نیز با اکران تعدادی از فیلم ها رو به پایان است و بنا داریم با نگاهی اجمالی ببینیم کدام بازیگر زن و مرد بیشترین فیلم را در حال اکران داشته است.

اکران نوروز 94 از 13 اسفندماه آغاز شد و فیلم های سینمایی «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی، «روباه» ساخته بهروز افخمی، «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی،«ایران‌برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی و «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی به روی پرده سینما ها رفتند.

تا به امروز که آخرین روز از فصل بهار است فیلم‌های سینمایی چون «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی، «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی، «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان، «عشق و جنون» به کارگردانی حسن نجفی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان به نمایش در آمده اند.

در مجموع شاهد اکران 14 فیلم سینمایی در فصل بهار بوده‌ایم که بازیگران زیادی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته اند و عوامل مختلفی برای ساخت آن ها کنار هم جمع شده اند. در میان فیلمبرداران «فرشاد محمدی» با دو فیلم سینمایی به نام «نهنگ عنبر» و «رخ دیوانه» جزو رکورداران این صنف در فصل بهار به حساب می اید.

در حوزه چهره پردازی هم «محسن دارسنج» با دو فیلم «من دیگو مارادونا هستم» و «عشق و جنون» ، «مهرداد میر کیانی» با دو فیلم «قصه ها» و «یاسین» ، سعید ملکان با دو فیلم «استراحت مطلق» و «نهنگ عنبر» و ایمان امیدواری با دو فیلم «آتیش بازی» و «اسب سفید پادشاه« جزو رکورداران بودند.



در بین بازیگران مردی که فیلم‌هایشان در فصل بهار اکران شده به ترتیب بابک حمیدیان با سه فیلم «استراحت مطلق»، «من دیگو مارادونا هستم» و «قصه ها» و صابر برای بازی در فیلم های «رخ دیوانه»، «من دیگو مارادونا هستم» و «قصه ها» رکورد دار حضور در بیشترین فیلم اکران شده در فصل بهار هستند.

سایر بازیگران همچون میرطاهر مظلومی برا بازی در دو فیلم «ایران برگر» و «آتیش بازی»، رضا عطاران برای بازی در دو فیلم «استراحت مطلق» و «نهنگ عنبر»، حسین سلیمانی برای بازی در دو فیلم «نهنگ عنبر» و «یاسین»، در میان سایر بازیگران رکورددار بودند.

گفتنی است که بابک حمیدیان برای دومین سال پیاپی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در پنج فیلم پرکارترین بازیگر به حساب می‌آمد.

در میان بازیگران زن نیز گوهر خیراندیش برای بازی در دو فیلم «ایران برگر» و «رخ دیوانه»، ویشکا آساش برای بازی در دو فیلم «من دیگو مارادونا هستم» و «نهنگ عنبر»، نازنین بیاتی برای بازی در دو فیلم «طعم شیرین خیال» و «رخ دیوانه»، الناز شاکردوست برای بازی در دو فیلم «آتیش بازی» و «اسب سفید پادشاه» و در نهایت سحر قریشی برای بازی در دو فیلم «آتیش بازی» و «دریا کنار» در میان بازیگران زن جزو رکورد داران محسوب می شوند که بیشترین تعداد فیلم را در اکران بهار داشتند.

۱۳۹۴/۴/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...