نسخه چاپی

ایران قدرت ایجاد هرج و مرج منطقه ای را دارد!/سند

عکس خبري -ايران قدرت ايجاد هرج و مرج منطقه اي را دارد!/سند

رویترز: «از طرفی مقامات نظامی آمریكا و غرب می گویند تهران توانایی این را دارد كه یك هرج و مرج منطقه ای به راه بیاندازد.»

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز(Reuters)، روز شنبه 17 تیر(July 07) نوشت: «با توجه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، مذاکرات سخت تر شده است. در چنین شرایطی نیروهای دریایی آمریکا شمار نظامیان خود در خلیج فارس را افزایش داده و برای جنگ آماده می شود. گرچه ایرانی ها و آمریکایی ها از جنگ سخن می گویند اما آنچه مشخص است تلاش دو طرف برای ممانعت از وقوع جنگی جدید است.»



2.jpg

 این خبرگزاری غربی ادامه داد: «این هفته نمایندگان ایرانی خواستار بسته شدن تنگه هرمز شدند که موجب افزایش سریع قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه شد. از طرفی مقامات نظامی آمریکا و غرب می گویند تهران توانایی این را دارد که یک هرج و مرج منطقه ای به راه بیاندازد. این قدرت نمایی های ایران به منظور افزایش قیمت نفت و تلاشی برای مجبور کردن غرب به تجدیدنظر در تحریم نفتی است.»


رویترز افزود: «این در حالی است که اتحادیه اروپا، تحریم های خود علیه ایران را افزایش داده است ولی خریداران آسیایی ایران مثل چین همچنان به خرید نفتی خود از ایران ادامه می دهند. از طرفی واشنگتن دائماً به مسایل نظامی و جنگ اشاره می کند و در مقابل ایران اعلام می کند که توانایی دفاع از خود و مقابله به مثل را دارد.»

3.JPG

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...