نسخه چاپی

برنامه آخوندی برای دوبرابر كردن آزادراههای كشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم ایجاد تغییر ساختاری در راه‌آهن كشور اظهار كرد: با آغاز به كار كنارگذر جنوبی تهران یكی از اصلی‌ترین گره‌های ترافیكی منطقه حل می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم کلنگ‌زنی آزاد‌راه کنار‌گذر جنوبی تهران با بیان این مطلب تصریح کرد: شهر تهران با توجه به فشارهای جمعیتی بالایی که در سال‌های گذشته متحمل شده است، امروز از لحاظ ترافیکی و حمل‌و‌نقل با فشار‌های سنگینی را تحمل می‌کند. از جمعیت ساکن 12 میلیونی این شهر گرفته تا ثبت آمار ورود و خروج 1.5 میلیون نفری به این منطقه در طول شبانه‌روز این مساله را نشان می‌دهد که باید برای وضعیت حمل‌و‌نقل شهر تهران فکری جدی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که برنامه‌های توسعه‌ای حمل‌و‌نقل بر مبنای پروژه‌های ریلی خواهد بود، اظهار کرد: در کنار پیگیری طرح‌های مهمی چون قطارهای حومه‌ای که باید در سال‌های آینده برای آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد، قطعا نمی‌توان از توسعه جاده‌ها چشم‌پوشی کرد.

آخوندی ادامه داد: در این بین با توجه به قرار‌گرفتن محورهای مواصلاتی تهران در مسیرهای ترانزیتی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور بخش عمده‌ای از ترافیک وارد حوزه‌های نزدیک به این منطقه می‌شود. از حدود 213 هزار کیلومتر محور شریانی و غیرشریانی فعال در کشور 50 هزار کیلومتر در محدوده مرکز قرار گرفته که اوج فشار را از نظر حجم ترافیک تحمل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت آغاز به کار کنار گذر جنوبی تهران تاکید کرد: با افتتاح این پروژه و افتتاح محور آزاد‌راه دیگری که منطقه چرم‌شهر را به شریف‌آباد و از آنجا پردیس متصل می‌کند، بخش قابل توجهی از ترافیک جنوبی، غربی و شرقی تهران به جای ورود به حوزه پایتخت از محورهای آزاد‌راهی عبور می‌کند که این موضوع در کاهش ترافیک و آلودگی‌های شهری نقشی مهم خواهد داشت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری سطح آزاد‌راه‌های فعال در ایران در طول دولت فعلی خبر داد و گفت: در حال حاضر 2300 کیلومتر آزاد‌راه فعال داریم که باید به 5200 کیلومتر افزایش یابد. البته در برنامه‌های بلند‌مدت و طرح جامع حمل‌و‌نقل این عدد باید به بیش از 10 هزار کیلومتر برسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر بخواهیم بحث ایفای نقش جدی ایران در ترانزیت منطقه را از شعار به عمل تبدیل کنیم، باید شبکه 5000 کیلومتری آزادراه‌ها، 20 هزار کیلومتری بزرگراه‌ها و 23 هزار کیلومتری راه‌های اصلی به یکدیگر متصل شده و تمام نقاط مهم کشور را تحت پوشش خود قرار دهد که امیدواریم این مهم با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی گردد.

آخوندی در پایان صحبت‌های خود ضمن قدردانی از تلاش پیمانکاران برای پیشبرد اهداف راهسازی کشور خاطر نشان کرد: بدهی 5000 میلیارد تومانی به پیمانکاران به هیچ عنوان عددی کوچک نبوده و به معنی آن است که دولت از این محل برای خود تامین اعتبار کرده است. برخی پیمانکاران در این شرایط کار خود را ادامه می‌دهند نشان از برنامه‌ریزی کلان آنها در حمایت از اهداف توسعه‌ای کشور دارد.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...