نسخه چاپی

سریال درحاشیه در زندان اوین ساخته می‌شود

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: براساس قانون جدید آیین دادرسی كیفری افراد تا 23 سالگی نیز باید در كانون اصلاح و تربیت نگاهداری شوند به همین علت این كانون به توسعه نیاز دارد.

به گزارش نما، اصغر جهانگیر شب گذشته در حاشیه آیین جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جمع خبرنگاران افزود: قانون آیین دادرسی کیفری جدید وظایفی بر سازمان زندان ها مکلف کرده از جمله این که در این قانون پیش بینی شده است ، افرادی که بین سنین 15 تا 18 سال با جرم های درجه یک دستگیر شوند، بین سه تا پنج سال باید در کانون اصلاح و تربیت بمانند و این یعنی این که آنان پس از 18 سالگی هم در کانون نگه داشته می شوند.

وی ادامه داد: در کنار بخشی که برای اطفال تا زیر 18 سال داشتیم، حال باید شرایطی فراهم کنیم که کانون ها تا حدود 23 سال را نیز پوشش دهند و برای همین نیاز به توسعه کانون ها داریم و باید شرایط اجرایی شدن این کار را فراهم کنیم.

وی در خصوص شرایط مرخصی زندانیان در ماه رمضان گفت: شرایط مختلفی برای مرخصی زندانیان در این ایام در نظر گرفته ایم که حفظ قرآن از جمله این شرایط است و اگر مددجویان در این برنامه ها شرکت کنند شرایط مرخصی برای آنها فراهم می شود.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: برای مرخصی روز عید سعید فطر نیز موارد پیش بینی و آماده شده است.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر طرح همکاری با ایران خودرو گفت: به دنبال اعتبار لازم هستیم و وقتی اعتبار باشد طرح ها اجرا خواهد شد.

به گفته این مقام قضایی ، مشکل اعتبار، برخی طرح ها را با کندی مواجه کرده است.

وی درباره اظهارات دوباره شهردار تهران مبنی بر موافقت رییس قوه قضاییه در واگذاری زندان اوین به این شهرداری و تبدیل شدن آن به بوستان و فضای سبز اظهارداشت: تا امروز که من اینجا هستم هنوز موافقتی از طرف قوه قضاییه اعلام نشده است.

وی ادامه داد: پیش تر نیز گفته بودم ، شهرداری تهران یکی از پیشنهاد دهندگان بوده است و مراجع دیگری که نامشان را نمی آورم نیز پیشنهاداتی برای خرید زندان اوین ارایه کرده اند.

جهانگیر خاطرنشان کرد: تصمیم گیرنده نهایی رییس قوه قضاییه است و بعد، مراحل اجرایی شروع می شود.

به گفته وی چنانچه همه مجموعه دست به دست هم دهند و موافقتی هم صورت بگیرد جابه جایی زندانیان در فرایندی سه تا پنج ساله انجام خواهد شد.

وی در خصوص قیمت زندان اوین نیز اظهارداشت: قیمت ها کارشناسی است و سپس مشخص می شود اما ابتدا باید شرایط انتقال آنان (زندانیان) را در مجموعه جدید فراهم کنیم.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به ساخت سری دوم مجموعه حاشیه در زندان ها گفت: عوامل تولید این فیلم آمدند، صحبت کردند که کلیت کار مورد موافقت قرار گرفته و به کمیته ای برای بررسی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان زندان ها در آن کمیته حضور دارند و بحث هایی نیز صورت گرفته و چارچوب کار مشخص شده است. همچنین منتظر هستیم در صورت حصول توافق، بخش دوم مجموعه طنز در حاشیه با همکاری قوه قضاییه ساخته شود.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...