نسخه چاپی

ضرورت تشكیل شورای عالی آب كشور در سمنان

استاندار سمنان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای سفر هیئت دولت به استان گفت: باید پیگیری های لازم برای تشكیل شورای عالی آب كشور در این سفر انجام شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد وکیلی صبح دوشنبه در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در محل استانداری، اولین آثار کنترل و استفاده از کنتورهای هوشمند را در آب کشاورزی تعادل در برداشت چاه های آب استان عنوان کرد و افزود: برای اینکه کشاورزان بتوانند در سالهای آینده از همین عمق موجود چاه های کشاورزی استفاده کنند باید با استفاده از کنتورهای هوشمند میزان برداشت ها مدیریت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کمبود منابع آبی در همه کشور دیده می شود و این محدودیت منابع آبی در سمنان که یک استان کویری است بیشتر مشهود است.

استاندار سمنان تاکید کرد: برای سفر آتی هیئت دولت به استان سمنان باید پیوست مسائل آب را نیز داشته باشیم و با پیگیری از دولت بخواهیم در سفر خود شورای عالی آب کشور در استان تشکیل شود.

وکیلی به اصلاح ساختار مصرف و تغییر اصلاح سطح کشت به منظور افزایش بهره وری در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: برای کشاورزانی که درصدد تغییر اصلاح سطح کشت هستند تمهدیدات لازم در صورت بروز خسارات احتمالی اندیشیده شود.

همچنین در این کارگروه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...