نسخه چاپی

جواد كریمی قدوسی:

نباید به خاطر شكست های خود دولت ها پیشین و دیگران را متهم كرد/از نمایندگان مجلس و مواضع صریح واهمه دارند

عکس خبري -نبايد به خاطر شکست هاي خود دولت ها پيشين و ديگران را متهم کرد/از نمايندگان مجلس و مواضع صريح واهمه دارند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:آنها از این مجلس و از نطق، طرح ها، بحث ها و تذكرات و پیگیریهای نمایندگان واهمه دارند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با آفات نگاه سیاسی در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: ما در هیچ دولتی نداشتیم که وزاریی حضور داشته باشند که سطح ثروت آنها بالای هزار میلیارد تومان باشد؛ اما در برخی از رسانه ها مشاهده کردیم که در همین دولت حداقل چندین نفر از وزرا، ثروتهای بالای هزار میلیارد دارند. در حالی که این وزرا کسانی هستند که درطی 36 سال گذشته تاریخ انقلاب، حدود 30 سال آن را در منسب وزیر و یا معاون وزیر بوده اند.

وی افزود: طرح مسئله بنده این است که اگر واقعا کسی در نظام جهوری اسلامی مسؤولیتی پذیرفت با پذیرش این تکلیف سنگین و تحولات عظیم، هیچ گاه فرصت اداره یک باغچه کوچک را در خانه خود را خواهد داشت! حتی زن و فرزندان او نیز از دیدن آن وزیر و مسوول و نماینده محروم می شوند، حال چگونه است که در طول 36 سال گذشته که 30سال در منسب دولتی بوده اید، توانسته اید، هزارمیلیارد ثروت را جمع آوری کنید.

کریمی قدوسی ادامه داد: بنده قصد ندارم اسم کسی را بیاورم؛ ولی هم اکنون کسانی را داریم که به عنوان معاون رئیس جمهور در کشور بلاروس سرمایه گذاری های بسیاری داشته و کارهای زیادی می کردند، البته درزمان مسؤولیتشان در دولت نبوده و مسؤولیتی نداشتند؛ همچنین بخشی از اعتبارات بانک توسعه صادرات برای سرمایه گذاری ها و مسایل مختلف استفاده شده است که متاسفانه این مباحث وجود دارد و باید به این مسائل رسیدگی شود. بیشترین نگرانی ما در نظام جمهوری اسلامی بر سر پرداختن برخی از مقامات و مسؤولین در زمان مسؤولیت به جمع آوری مال و ثروت است که بنده معتقدم ترویج این تفکر ریشه فتنه هایی نظیر 88 را شکل می دهد. علت به آتش کشیدن ام القری مسلمین جمع آوری مال و ثروت بود، در حالی حکومت اسلامی تصریح دارد که اگر کسی مسؤول شد و به مقامی دست یافت، باید تمام وجودش وقف به خدمت مردم باشد. اگر کسی می خواهد ثروتی جمع آوری کند، مانعی ندارد یک شرکت و یا بنگاه اقتصادی تاسیس کند؛ حتی به وی به عنوان کارآفرین مدال هم می دهیم، ولی اگر نماینده، وزیر و استاندار و ... شد، نباید وارد این عرصه ها شود .

وی در با اشاره به فضاسازی رسانه ای در رابطه با مفاسد اقتصادی به نفع جریانات خاص و آسیبهای ناشی از آن گفت: در نگاه کلی ریشه بیشتر منازعات در داخل بر سر حفظ ثروت و قدرت است. لذا اگر رسانه ای تولید و منتشرمی شود و یا سایتی راه اندازی می شود در راستای حفظ قدرت و ضربه به حریف مقابل، حداکثر استفاده می کند. البته این موضوع برای مردم ما کاملا روشن است ،زیرا مردم ما آگاهند و نسبت به برخی از چهره ها و شخصیتها و عملکردشان خصوصا بعد از فتنه 88 شناخت دارند؛ لذا این آگاهی مردم، نگرانی هایی را در جبهه قدرت و ثروت پیش آورده است و نظر سنجی های آنها حاکی از افول موقعیتشان در نزد افکار عمومی داخلی است.

عضو جبهه پایداری یادآورشد: عدم تطبیق عملکرد دوسال گذشته با شعارهایی که مطرح شد، عدم تحول جدی در اقتصاد کشور و به گل نشستن کشتی مذاکرات به علت زیادخواهی آمریکا و ... علت افول جایگاه این جریان در افکار عمومی است. لذا شاهدیم که غالبا برای کمرنگ جلوه دادن برخی شکست های خود غالبا با فضاسازی و ایجاد گرد و غبار سعی در متهم نشان دادن جبهه مقابل و یا مقصر نشان دادن دیگران و دولتهای قبل، افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مستحضرید رسانه های آنها غالبا نیازهای مردم و یا انتظار مردم از دولت را بیان نمی کنند، بیشتر به موضوعات فرعی می پردازند. به طور مثال دستگیری آقای بقایی و رحیمی را تیتر اول خبر خود می کنند، و یا هنگامی که طرح سه فوریتی کاملا قانونی و بدون غلط و مطابق آئین نامه ارائه می دهیم ، هیچ رسانه ای بیان نمی کند که این یک طرح ضد استکباری و برای حفظ عزت ملی است بلکه با مصاحبه ای از نماینده ای بر سر چند فوریتی بودن آن بحث می کنند و اصل موضوع را که خواسته ضد استکباری نمایندگان است را به حاشیه می برند! متاسفانه در برخی مواقع شاهدیم بعضا رسانه ها به نفع نظام سلطه عمل می کنند! مثلا جناب آقای دکتر ولایتی در مصاحبه ای خطوط قرمز در مذاکرات راعنوان می کنند. من جمله این مسئله که اگر تهدیدها ادامه پیدا کند ، به ادامه مذاکرات لطمه جدی وارد می شود و ایشان مفصلا در این راستا سخن گفته اند. اما مشاور رئیس جمهور به همه رسانه های مرتبط دستور می دهد که سخنان دکتر ولایتی را پوشش ندهید! یعنی به نوعی یک صاحب نظر و کارشناس در این قضیه، در بایکوت خبری قرار می دهند. البته این موضوع موثق است که بنده تذکر خواهم داد.

کریمی در ادامه گفتگو با نما نیوز به عملکرد این رسانه ها در قبال مجلس نهم بیان داشت: به نظر می رسد اتاق فکر این رسانه ها از ابتدا خواستار نقد و تحلیل منصفانه و تبیین حادثه به نفع نظام و منافع مردم نیستند. لذا شدیدترین حملات را از صدر انقلاب تاکنون به مجلس را شاهدیم. جدول این موضوع موجود است که این رسانه ها در این دوره تا چه اندازه به نمایندگان و مجلس حمله کرده اند. حتی به وظایف ذاتی و قانونی نمایندگان ایراد گرفته اند، این نشان می دهند که آنها از این مجلس و از نطق، طرح ها، بحث ها و تذکرات و پیگیریهای نمایندگان واهمه دارند.

وی افزود: علت اصلی این واهمه ، بیدار شدن افکار عمومی ومردم با مواضع صحیح مجلس است. به هر جهت ما به عنوان ناظر بر عملکرد دستگاه اجرا به دنبال کسب خبر و تحلیل و پیگیری عملکردها هستیم و حتی با تحقیق و تفحص می توانیم وارد موضوع شویم تا قانونا اخباری را کسب کنیم و در این امرمحدود نیستیم و هر اطلاعی بخواهیم قانونا باید در اختیار ما بگذارند. در دیدار آخر نمایندگان با حضرت آقا، ایشان از مواضع مجلس ابراز رضایت داشتند و تاکید کردند در سال آخر هم باید به وظایف عمل کنیم و یا به تعبیری به جهت رای آوری بیشتر محافظه کار نشویم و از مواضع کوتاه نیاییم.

نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد: هوشیاری مجلس و نمایندگان از خطر افتادن در دره هولناک نظام سلطه جلوگیریخواهد کرد. الان به علت برخی شرایط داخلی و مسایل منطقه در لبه پرتگاه دره نظام سلطه هستیم. عده ای صریحا و آشکار می گویند که باید دروازه ها را برروی آمریکا و انگلیس باز کنیم و دربها را بر مقاومت ببندیم! این را آشکار بیان می کنند. موقعی که عده ای می گویند نمی شود با سیاست منقبض خارجی کشور را اداره کرد! این تفکر از جهت سیاسی منکر است. تفکر معروف تفکری است که حضرت آقا در مشهد تاکید کردند که اگر دشمن فشار آورد، اقتصاد مقاومتی را باید فعال کنیم تا مشکلات مردم برطرف شود؛ خطر به افتادن در دره نظام سلطه امروز احساس می شود. یکی از موثرترین راهها برای رفع این خطر مجلس ، نمایندگان و اختیارات قانونی آنها است. اما می بینیم که در این دوره سخت ترین هجمه های رسانه ای بر مجلس وارد می شود.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...