نسخه چاپی

احمدی نژاد پول سفر خانوادگی اش به آمریكا را می دهد؟

عکس خبري -احمدي نژاد بايد پول سفر خانوادگي اش به  آمريکا را بدهد

كمیسیون اصل 90 فهرست اعضای خانواده احمدی نژاد و بستگانش در سفر به آمریكا را فاش ساخت؛ با این وجود یكی از نمایندگان مجلس كه موضوع را بیش از دیگران پیگیری كرده می گوید این كافی نیست و باید پول بیت المال برگردانده شود.

به گزارش نما به نقل از هفته نامه تماشاگران امروز: کمیسیون اصل 90 فهرست اعضای خانواده احمدی نژاد و بستگانش در سفر به آمریکا را فاش ساخت؛ با این وجود یکی از نمایندگان مجلس که موضوع را بیش از دیگران پیگیری کرده می گوید این کافی نیست و باید پول بیت المال برگردانده شود.

طبق بررسی های کمیسیون اصل 90 که در پی شکایت نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه انجام شد، محمود احمدی نژاد در سفر سه روزه سال 91 به نیویورک، 14 نفر از بستگانش (همسر، دختر و پسرش)، رییس دفترش (همسر و فرزند) و دو تن از معاونانش (همسران و فرزندان) را به همراه داشته و این گروه در هتلی 4 ستاره مستقر شده اند که هزینه هر شب اقامت در اتاق دو تخته در این هتل در آن سال چیزی بین 400 تا 700 دلار بوده است.

این ریخت و پاش در یک سفر دیپلماتیک در حالی انجام شده که در گزارش کمیسیون اصل 90 آمده که طبق عرف در اینگونه سفرها تنها همسر رییس جمهور او را همراهی می کند.


قاضی پور در گفتگویی توضیح می دهد که آنچه برای او اهمیت داشته، نه تعداد همراهان رییس جمهور وقت که دلیل انتخاب آنها بوده: «اگر آقای احمدی نژاد با هزار نفر از تجار، هنرمندان، وزرا، استانداران، کارشناسان اقتصادی اتاق های بازرگانی، کشاورزان، نیروهای مسلح، آدم های خبره، متفکرین، مخترعان و با یک کاروان سیاسی، تجاری، امنیتی و علمی به این سفر می رفتند و اسامی آنها را هم اعلام می کردند و همه می دیدند، خوشحال هم می شدند. شما هم خوشحال می شدید که ایران یک قدرتنمایی داشت.

اگر این هزار نفر هم هر کدام در یک جلسه کوتاه با 5 نفر هم صحبت می کردند، حقانیت جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می شد ولی وقتی به جای اینها نوه، نتیجه، داماد و عروس می روند، ما هم ناراحت می شویم و می خواهیم که هزینه های بیت المال برگردد. این حرف حق و وظیفه نظارتی نماینده است. من مسئله را برای بررسی به کمیسیون اصل 90 ارجاع دادم ولی هنوز در این زمینه پاسخی به من نداده اند. شما بروید از آقای پورمختار بپرسید بعد از سه سال نتیجه شکایت قاضی پور به کجا رسید؟»

کمیسیون اصل 90 اسامی همراهان محمود احمدی نژاد در سفر پرماجرا به نیویورک را منتشر کرده، با این حال نماینده مردم ارومیه می گوید کار تمام نشده: «من این مسئله را رسانه ای نکردم. خود نودی ها گفتند طبق بررسی شکایت قاضی پور به این نتیجه رسیدیم و البته تحقیقات آنها هنوز ادامه دارد.»

عبدالرضا داوری از نزدیکان و حامیان دولت محمود احمدی نژاد، این اتهام را مثل بیشتر اتهامات دیگری که به دولت مورد علاقه اش زده شده، بی اساس می داند. او به «تماشاگران امروز» می گوید: «اگر آقای قاضی پور چنین ادعایی دارند، باید آن را به بازرسی کل کشور و مراجع قضایی کشور بدهد تا رسیدگی شود اما وقتی این مسئله را رسانه ای می کنند، یعنی اسنادی در اختیار ندارند چون اگر موضوعی واقعا تخلف باشد و این تخلف قابلیت رسیدگی داشته باشد، باید از طریق مراجع قضایی رسیدگی شود و وقتی وارد حوزه رسانه می شود، مفهومش این است که ارزش قضایی ندارد و ارزش جنجال رسانه ای دارد.»

داوری غیرمستقیم می پذیرد که ابهامات در مورد دولت احمدی نژاد بیش از اندازه است: «اگر ما، یعنی تیم آقای احمدی نژاد بخواهیم بنشینیم و هر روز به اتهاماتی که به ایشان وارد می شود، جواب بدهیم، 24 ساعت هم در روز کم می آوریم. ما که فرصت نداریم هر روز آقای قاضی پور راه بیفتد و یک اتهامی بزند و ما هم بخواهیم هر روز جواب بدهیم. اگر ایشان حرف حسابی دارند به دستگاه قضایی بگویند.»

او این مسئله را یک بازی رسانه ای از سوی مخالفان احمدی نژاد و فاقد ارزش قضایی می داند؛ در حالی که قاضی پور نظر دیگری دارد: «این یک بازی رسانه ای نیست و تعیین ارزش قضایی آن هم در حیطه قوه قضاییه است و در حیطه اظهارنظر من و ایشان نیست. اگر قوه قضاییه تشخیص بدهد که بیت المال حیف و میل شده باید رسیدگی کند.»

با وجود همه این توضیحات یک سوال همچنان بی جواب می ماند. مردی که تلاش می کرد با نزدیک شدن به کشورهای آمریکای لاتین، مخالفتش با ایالات متحده را فریاد بزند، چرا باید برخلاف عرف و حتی برخلاف دیگر سفرهای دوره ریاست جمهوری اش، تعداد زیادی از بستگانش را در فهرست مسافران این سفر جنجالی قرار دهد و با خود به آمریکا ببرد؟ داوری در پاسخ به این سوال می گوید: «این مسئله اصلا ارزش جواب دادن ندارد و آنقدر بی ارزش و سخیف است که من حاضر نیستم وقتم را تلف کنم و تایید یا تکذیبش کنم. این سوال را شما بر اساس نظرات آقای قاضی پور می پرسید و من اصلا به این سوالات جواب نمی دهم. ایشان با این حرف می خواهد بگوید آقای احمدی نژاد متخلف است اما تخلف که در رسانه رسیدگی نمی شود.

مگر رسانه مرجع رسیدگی به تخلفات است و ما باید بیاییم در رسانه به آن رسیدگی کنیم و پاسخ بدهیم؟ وقتی به مرجع قضایی نمی برند و می آیند در رسانه می گویند، معنی اش این است که این حرف ها ارزش قضایی ندارد. در واقع بازی های رسانه ای و عملیات روانی و ... است. ما هم وارد این صحنه ها نمی شویم.»

آخر این پرونده چه خواهد بود؟ سخت می توان باور کرد که پای رییس دولت نهم و دهم به خاطر چنین موضوع ظاهرا کم اهمیتی به دادگاه کشیده شود در حالی که پرونده تخلفات بزرگتری ممکن است روی میز بیاید. قاضی پور می گوید انتظار دارد اگر مرجع قضایی به این نتیجه رسیدند که احمدی نژاد تخلف کرده، کل هزینه این سفر به نرخ روز ازت او بازپس گرفته شود.

عبدالرضا داوری اما اصرار دارد که همه این پروژه، عملیاتی روانی برای تخریب رییس جمهور سابق است؛ عملیاتی که طبق ادعای رییس سابق کانون بازنشستگان مس، از 10 سال پیش آغاز شده و تا زمانی که احمدی نژاد نفس بکشد، ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...