نسخه چاپی

ضرب الاجل به فدراسیون برای مشخص كردن پشت پرده بازی تراكتور و نفت

عکس خبري -ضرب الاجل به فدراسيون براي مشخص کردن پشت پرده بازي تراکتور و نفت

با گذشت ۳۹ روز از برگزاری دیدار جنجالی تیم های تراكتورسازی تبریز و نفت تهران و اعلام آرای متخلفان از سوی سازمان ورزش و جوانان، هنوز تصمیمی جهت اعاده حق تضییع شده تراكتورسازی گرفته نشده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، در پی اتفاقات دیدار هفته سی ام لیگ چهاردهم بین دو تیم تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از چارچوب بازی های چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور و اتفاقات رخ داده در آن مسابقه، تا به امروز جلسات متعددی برگزار شده اما هنوز نتیجه و رایی که بتواند حق از بین رفته تراکتورسازان را بطور کامل احقاق کند، اتخاذ نشده است.

در این ارتباط آخرین بار همین دیروز در مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار شد که به نظر می رسد می تواند ماحصل خوبی برای تراکتوری ها به دنبال داشته باشد.

تصمیمات پشت پرده باید مشخص شود

در این خصوص محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس که موضوع آن رسیدگی به موضوع پرونده دیدار تیم های فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران بود، گفت: در این جلسه دو اقدام مهم صورت پذیرفت، یکی اینکه بنده موضوع تحقیق و تفحص از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را مطرح کردم چراکه برخی تصمیمات و و اراده ها در پشت پرده انجام شده که اینها باید روشن شود و کما اینکه در گذشته و اکنون نیز نابسامانی هایی دیده شده است.

وی ادامه داد: مورد دوم، مربوط به ماده ۲۳۶ می شود که نمایندگان اگر احساس کنند که تخلفی در یک سازمان یا مجموعه ای رخ می دهد، حق دارند که به موضوع رسیدگی کنند لذا در این راستا ۱۸ نفر از همکاران بنده در مجلس اعمال این ماده را امضا کردند و دیروز با مسئولیت آقای نوباوه رئیس کارگروه ورزش کمیسیون جلسه ای برگزار شد و طی آن آقایان تاج، علیپور، بهروان و اصفهانیان نیز حضور یافتند و از سوی کمیسیون، ۹ بند از اشکالات وارده در خصوص حوادث بازی تراکتورسازی و نفت و آرای صادره مطرح شد.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران

تصمیات فغانی از روی حساب و کتاب بود

سعیدی عنوان کرد: اعتقاد دارم که این اتفاقات اعم از اشتباهات داوری، خبر ناصحیح اواخر مسابقه و آرای صادره علیه متخلفان نوعی توهین به مردم استان آذربایجان شرقی و تحقیر آنها است. به نظر من قضاوت آقای فغانی ناعادلانه بود و حتی برنامه نود هم نتوانست دلیل کارت زرد اول داور به آندرانیک تیموریان را پیدا کند و این مشخص کرد که اخراج بازیکن تراکتورسازی از روی حساب و کتاب بوده است و از طرفی یک پنالتی آشکار هم برای این تیم گرفته نشد و در مجموع داور در ۲۰ دقیقه پایانی بازی تراکتورسازی با نفت شرایطی را فراهم کرد که همه چیز کاملا بر علیه تراکتورسازی بود و البته این نوع تصمیمات علیه تراکتورسازی سابقه داشته است و لذا برای ما ابهاماتی وجود دارد و مردم نیز به این امر آگاه هستند و موضوع را از طرق مختلف به ما انتقال می دهند و وظیفه ما هم رسیدگی و پیگیری این کارها است.

توضیحات مسئولان فدراسیون قانع کننده نیست

وی با بیان اینکه توضیحات مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برای ما قانع کننده نبود و ما به موضوع تحقیق و تفحص و روشن شدن کامل موضوع تاکید کردیم، افزود: از جمله موارد مورد تاکید ما، علت انتخاب آقای فغانی برای قضاوت این بازی بود چراکه در این فصل و مشخصا در بازی سپاهان با تراکتورسازی، این داور اشتباهات آشکاری علیه تراکتورسازی داشت و نباید در بازی مهمی چون مصاف فینال گونه تراکتور و نفت این داور را انتخاب می کردند. از طرفی مواردی همچون خرابی اسکوربورد، علت اطلاع رسانی اشتباه در اواخر بازی و علت قطعی و یا اختلال در تلفن های همراه و اینترنت نیز مطرح شد.

نامه هواداران تراکتور: ما ترکی را نمی خواهیم!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلیس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که واکنش و جواب مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ حاضر در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس چه بود؟ تصریح کرد: آنها مواردی را مطرح کردند که البته برای ما قابل قبول نبود. گفتند هواداران تراکتورسازی نامه ای نوشته بودند مبنی بر اینکه ما نمی خواهیم ترکی داور دیدار تیممان با نفت باشد که به نظر من دلیل غیر قابل قبولی است چراکه خیلی ها هم نمی خواستند فغانی داور دیدار تراکتورسازی با نفت باشد.

سعیدی افزود: در ارتباط با خرابی اسکوربورد هم گفتند که هیئت فوتبال استان درآمدهایی دارد و باید اسکوربورد را برای این بازی آماده می کرد که بنده در جواب آنها گفتم که شما باید هیئت فوتبال را ملزم به این کار و انجام دیگر ملزومات مورد نیاز می کردید. همچنین آقایان گفتند که فغانی عذرخواهی کرده اما احساس می کنم که تصمیمات وی چندان سهوی نبوده و این عذرخواهی اصلا قابل قبول نیست و از طرفی هنوز معلوم نیست او سوت پایان را زده یا نه که البته مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ می گویند این کار انجام شده اما مستندات آنها کامل نیست.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات احساسات مردم آذربایجان را جریحه دار کرده است و ما به طور جدی پیگیر این قضیه هستیم، گفت: آرائی که از سوی سازمان ورزش و جوانان اعلام شده، به نظر من کافی نیست و از این رو ما به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فرصتی ۱۰ روزه داده ایم تا حداکثر در این مدت زمان موارد مبهم را مشخص کنند.

"عیبی یوخ" نشان از فهم و شعور بالای هواداران تراکتور دارد

سعیدی با بیان اینکه هواداران تراکتورسازی علیرغم اشتباهات فاحش داوری در بازی تیمشان برابر نفت تهران، خویشتن داری خود را نشان دادند، اظهار کرد: من خودم آن بازی از نزدیک تماشا می کردم و برایم جالب بود که پس از رخ دادن این همه اتفاق و حاشیه، بازهم هواداران تراکتورسازی شعار عیبی یوخ سر می دادند که این نشان از فهم و شعور بالای مردم آذربایجان و هواداران دوست داشتنی تیم تراکتورسازی دارد. آنها در طول بازی اخلاق و ادب را رعایت کردند اما در پایان بازی از این رفتار آنها سوء استفاده شد و خبر غلطی به آنها دادند تا با احساساتشان بازی شود. این منش و رفتار متین هواداران تراکتورسازی و البته صبر آنها دلیل بر این نیست که ما مسئولان استانی نیز بیکار بنشینیم و شخص بنده حتما پیگیر این موضوع هستم.

تراکتورسازی باید حمایت مالی شود

وی با بیان اینکه به واسطه حضور چند وقت پیش خود در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی، تعصب خاصی به این تیم دارم، عنوان کرد: علاوه بر آن، این تیم متعلق به آذربایجان است و افتخار استانم است و علاقه مندم که برای موفقیتش هر کمکی که از دستم بربیاید، دریغ نکنم. اکنون نیز از سوی باشگاه هر گاه کمکی خواسته شده، در خدمت بوده ام و از طرفی نیز پیگیر موضوعی هستم که می تواند به لحاظ مالی به کمک تیم تراکتورسازی بیاید و آن، بهره مندی از اعتبارات دولتی است. برخی تیم ها چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم از اعتبارات دولتی ارتزاق می کنند و این بهره مندی باید برای تیم تراکتورسازی هم باشد.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران

این نماینده مجلس خاطر نشان شد: در همین جلسه دیروز گفتم که تراکتورسازی فوتبال ایران را احیا کرد و با وجود هواداران پرشمار خود، روح تازه ای به فوتبال کشور دمید و آن را از سستی و بی روحی درآورد. یکی از افتخارات باشگاه تراکتورسازی، این است که هوادارانی پرشمار و البته پرشور و شعور دارد و انتظار ما از مسئولان امر این است که در کنار حمایت زبانی و شعاری، حمایت عملی و مالی هم داشته باشند و تیم تراکتورسازی را حمایت مالی بکنند.

سعیدی در خاتمه گفت: از هواداران تیم تراکتورسازی می خواهم که همچنان از تیم محبوب خود حمایت کنند و من هم آرزو دارم تا تیم محبوبم پس از سه سال نایب قهرمانی، در لیگ پانزدهم بتواند اولین قهرمانی فوتبال آذربایجان را به ارمغان آورده و آرزوی دوستداران خود را محقق سازد.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...