نسخه چاپی

استاندار قزوین:آمار پرونده های قضایی مناسب نیست

استاندار قزوین گفت: آمار پرونده های قضایی نسبت به جمعیت جامعه ما مناسب نیست از این رو باید برای كاهش این پرونده ها تلاش كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مرتضی روزبه روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین که به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت، افزود:باید راهکارهای کارشناسی لازم را برای کاهش تعداد پرونده های قضایی اتخاذ کرد.

وی خطاب به اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان قزوین، گفت: باید بدون داشتن موضع صنفی به مساله کاهش منازعات در جامعه فکر کرد.

استاندار قزوین با تاکید بر تلاش برای تبیین حقوق شهروندی در سطح جامع، افزود: افراد جامعه باید از حقوق یکدیگر آگاهی داشته باشند.

روزبه،یکی از شاخص های جامعه سالم را کم بودن پرونده های قضایی در آن دانست و گفت: آموزش در حوزه حقوق شهروندی می تواند به کاهش منازعات در سطح جامعه و کم شدن ثبت پرونده های قضایی کمک قابل توجهی کند.

وی با بیان اینکه یک جامعه سالم باید از نظام خودکنترلی برخوردار باشد، اظهار کرد: آموزش مهارت زندگی صحیح به شهروندان و نظارت و کنترل کافی در حوزه های مختلف می تواند به سالم سازی امور و کاهش ثبت پرونده های قضایی کمک کند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین نیز در این دیدار به تشریح برنامه های این کانون پرداخت.

غلامرضا تجدد گفت: این کانون هم اکنون دارای 480 وکیل فعال و 215 وکیل کارآموز می باشد.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...