نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

تیم ایرانی از طرح "الزام حفظ دستاورد هسته ای" مجلس در مذاكرات استفاده كند

عکس خبري -تيم ايراني از طرح "الزام حفظ دستاورد هسته اي" مجلس در مذاکرات استفاده کند

سید حسین نقوی حسینی گفت: ما این اظهارات غرب را قبول نداریم و معتقدیم به غیر از غرب كسی مانعی برای مذاكرات ایجاد نخواهد كرد.

به گزارش نما ،با رای بالای نمایندگان خانه ملت ، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای تصویب شد . این اقدام مجلس که به نوعی مانعی بر سر زیادخواهی های غربیها محسوب می شود ، متاسفانه با واکنش های منفی از سوی دولت مواجه شد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به خبرنگار نما مبنی بر دلایل مخالفت دولتمردان از این طرح اظهار داشت: ما در این بحث شاهد دو نوع مخالفت بودیم که جنس آنها با هم متفاوت است. یک نوع مخالفتی است که معاون پارلمانی وحقوقی دولت مطرح کرد؛ دلیل این نوع مخالفت بر این مصوبه ناشی از نگرانی است که آنها معتقدند این طرح دست مذاکره کنندگان را می بندد وموانعی را ایجاد می کند که نتوانند مذاکره کنند .
وی افزود: ما این استدلال را منطبق با واقعیت نمی دانیم ،چون طرح شامل خطوط قرمزی است که حضرت آقا صریح و آشکار اعلام فرمودند و اتفاقا این مطلب به نوعی حامی تیم مذاکره کننده است ؛ یعنی تیم مذاکره کننده ما با اهرم مجلس می تواند محکم تر در رابطه با مذاکرات صحبت کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: صدای مخالف دیگری که در مجلس بلند بود، ناشی از این مطلب بود که این طرح خیلی ضعیف است و باید خیلی محکم تر و قوی تر نوشته شود ؛ مثلا تصویب مجلس باید در متن طرح بیاید و این طرح باید در مجلس تصویب بشود. در هر حال دو نوع مخالفت در مجلس مطرح بود، اما جنس آنها با یکدیگر متفاوت بود.
وی ادامه داد: لذا ما این طرح را نگران کننده نمی دانیم، چون خطوط قرمزی که در متن آمده همان مواردی است، که حضرت آقا به عنوان خطوط قرمز مذاکرات مطرح کردند و اتفاقا این موضوع را نقطه قوت و جدی می دانیم و تیم مذاکره کننده می تواند با این اهرم و فشار محکم در مذاکرات حضور پیدا کند و اخطار بدهد که اگر بخواهید زیاده طلبی کنید ؛ مجلس به ما اجازه را نمی دهد.
نقوی حسینی با اشاره به واکنش های مقامات غربی در قبال مطرح شدن این طرح الزام آور گفت: همان طور که می دانید غربیها به دنبال مانع تراشی و بهانه سازی برای این مذاکرات هستند ، لذا از این قسم سخنان بر زبان جاری کردند که این طرح مانع مذاکرات است. در حالی که این طرح منعی و مشکلی برای مذاکرات ایجاد نمی کند . اگر منظور این است که آنها بتوانند از تمام مراکز نظامی ما بازدید کنند، این موضوع که خط قرمز ما است و هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. اگر بخواهند تحریم ها را لغو نکنند ، این موضوع هم خلاف خطوط قرمز است . بنابراین ما این اظهارات غرب را قبول نداریم و معتقدیم به غیر از غرب کسی مانعی برای مذاکرات ایجاد نخواهد کرد.

۱۳۹۴/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...