نسخه چاپی

سفر قریب الوقوع وزیرخارجه كره جنوبی به تهران

سفر دو روزه "چو تائه یونگ" معاون وزیر خارجه كره جنوبی به تهران ظاهرا با هدف آماده كردن زمینه برای گسترش همكاری های اقتصادی و تجاری دو كشور خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به تهران در هفته جاری در شرایطی است که مذاکرات ایران و قدرت های جهانی بر سر مساله هسته ای، ظاهرا به دستیابی به توافق نزدیک شده است.

سفر دو روزه "چو تائه یونگ" معاون وزیر خارجه کره جنوبی به تهران ظاهرا با هدف آماده کردن زمینه برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور خواهد بود.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی قصد دارد روز شنبه با مرتضی سرمدی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کند.

وزارت خارجه کره جنوبی افزود: دو طرف قصد دارند تا در خصوص توسعه روابط ایران و کره جنوبی، بر اساس موضوعات مشترک در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ، بهداشت، و توسعه همکاری ها در زمینه روابط سیاسی گفتگو کنند.

"چو" نخستین معاون وزیر خارجه کره جنوبی است که در یک دهه اخیر به ایران سفر خواهد کرد. این مقام کره ای پیش از سفر به تهران، دیدار 2 روزه ای نیز از ترکیه خواهد داشت.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...