نسخه چاپی

شواهد جدیدی از مرگ پادشاه عربستان

در دوران مرگ شاه فهد و جایگزینی ولیعهد عبدالله نیز علاوه بر آماده باش ارتش، ورود زائران برای مناسك عمره مفرده و صدور روادید برای اتباع خارجی متوقف شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، تحولات واضح عربستان و تدابیر جدید، تا حدود بسياري خبر مرگ پادشاه عربستان را تشديد مي كند.

در همين راستا برخي منابع خبري عربي و منطقه از روز اول مطرح شدن اين موضوع اخبار ضد و نقيضي را در اينباره مطرح مي كنند.

بنابر اين گزارش همچنين چندی پیش نیز سندی از سوی رسانه هاي منطقه اي منتشر شد که نشان می داد ارتش عربستان سعودي در حالت آماده باش قرار گرفته است.

نكته قابل توجه ديگر آن است كه عربستان سعودي هم اكنون صدور ويزا براي حجاج بيت الله الحرام را لغو كرده و در اقدامي عجيب زمان خروج كاروان ها از مكه را جلوتر انداخته است.

همچنين يك منبع آگاه گفت: هم اكنون وقایع اخیر عربستان مشابهت فراوانی با اتفاقات دوران مرگ ملك فهد و جایگزینی ولیعهد ملك عبدالله دارد. آن زمان نیز علاوه بر آماده باش ارتش، ورود زائران برای مناسک عمره مفرده و صدور روادید برای اتباع خارجی متوقف شد.

همچنين برخي رسانه ها خبر مي دهند كه عربستان اعلام کرده که زائران حاضر در این کشور باید به سرعت و در کوتاه ترین زمان خاک عربستان را ترک نمایند.

به گفته اين منبع آگاه اوضاع مکه و مدینه نیز به دلیل حضور شیعیان و احتمال هرگونه تحرک از حالت معمول خارج شده و حضور پررنگ تر نيروهاي نظامي ارتش در اين شهرها از مرگ ملك عبدالله خبر مي دهد.

اکنون نیز با توجه به تحولات بیداری اسلامی در برخی شهر های عربستان و بحرین حکومت این کشور در اوضاع نا بسامان تری قرار دارد و توقف صدور روادید برای برخی از کشورهای اسلامی از جمله ایران نشان می دهد پیش بینی ها قطعی است.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...