نسخه چاپی

عامل مهاجرت روستاییان به شهرها

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وضعیت نابسامان مدارس روستایی سبب شده است تا روستاییان مهاجرت كرده و در حاشیه شهرها ساكن شوند.

به گزارش نما به نقل از میزان، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تحصیل روستاییان و مناطق محروم و افراد کم‌درآمد جامعه است. متاسفانه مدارسی که مردم ساختند و تحویل آموزش و پرورش در روستاها داده‌اند، تعداد زیادی را فروختند و متاسفانه مشاهده می‌شود تعداد مدارس روستایی به جای اینکه به دانشگاه تبدیل شود، به مکانی برای ترک اعتیاد تبدیل شده است. این ننگ نیست؟ چه کسی اجازه می‌دهد این اتفاق رخ دهد؟ خرید احداث‌کننده زمین اعلام کرده است که برای آموزش و پرورش و بچه‌های روستای خود زمین اهدا کرده است نه برای ترک اعتیاد جوانان متخلف شهری و معتاد. این فرهنگ روستا را تخریب می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنرستان‌های روستایی و خوابگاه‌های دانش‌آموزان شبانه‌روزی جدا از اینکه امکانات لازم را برای این افراد اختصاص داده نشده و با اینکه اعتبار دو برابر شده است، امکانات آن به‌روز نشده و بحث تغذیه بسیار تاسفبار است.

وی در ادامه افزود: جمع‌آوری مدارس شبانه‌روزی روستایی آیا مورد تایید شما است؟ چه کسی دستور جمع‌آوری مدارس را داده است؟ آیا این مشکل مدیریتی نیست؟ آقای وزیر؛ به لطف حضرتعالی در جنوب کرمان مدارس کپری در دمای 50 درجه بالای صفر برپاست! آیا دانش‌آموزان روستایی تحمل این گرما را دارند؟

قاضی‌پور ادامه داد: در جای‌جای کشور بدون ضوابط نیرو استخدام شده است و افراد باسابقه کنار گذاشته شده‌اند. آموزش و پرورش روستاییان را رها کرده و برای 6 کلاس یک معلم قرار داده است. در برخی از روستاها مدارس با تاخیر آغاز به‌کار کرده‌اند. مشکل تنها وزیر نیست، بلکه کل کابینه سبب شده تا آمار بی‌سوادی در کشور بالا رود، به‌خصوص در روستاها، سیاست‌های غلط نهادینه شده است.

۱۳۹۴/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...