نسخه چاپی

محبوبیت داخلی پوتین، ركورد شكست

نتایج نظرسنجی مركز «لوادا» نشان می‌دهد كه رقم بی‌سابقه 89 درصد از مردم روسیه، از عملكرد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس‌جمهور كشورشان رضایت دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در میان مردم روسیه نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه محبوبیت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور در میان مردم است.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، این تحقیق توسط مرکز «لوادا» صورت پذیرفته و 89 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که از عملکرد پوتین رضایت دارند.

در این تحقیق متغیرهای مختلف مربوط به عملکرد دولت در معرض نظر پاسخ‌دهندگان قرار گرفته است.

محبوبیت پوتین در سال 2013 به 60 درصد رسیده بود ولی پس از شروع بحران اوکراین و با موضع‌گیری روسیه در قبال این مسئله، محبوبیت پوتین در مارس 2014 به 80 درصد رسید.

میزان محبوبیت «بوریس یلتسین» رئیس‌جمهور اسبق روسیه در سال‌های زمامداری که از 1991 تا 1999 به طول انجامید، بین 5 تا 10 درصد بود.

در نظرسنحی مرکز لوادا، میزان رضایت مردم از عملکرد دیگر افراد و نهادهای حکومتی روسیه هم ارزیابی شد؛ میزان رضایت از عملکرد نخست‌وزیر «دیمیتری مدودوف» 66 درصد، میزان رضایت از مجموعه دولت روسیه 62 درصد، میزان محبوبیت مجلس دوما 64 درصد و میزان مقبولیت عملکرد فرمانداران 64 درصد بوده است.

یکی از سوالات مطرح شده در این نظرسنجی از این قرار بوده: «آیا به نظر شما روسیه در حال حرکت در مسیر صحیح است؟»

64 درصد جواب «بلی» و 22 به این سوال، جواب «خیر» داده‌اند. 1600 فرد بالای 18 سال از 46 ناحیه مختلف فدراسیون روسیه در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند.

۱۳۹۴/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...