نسخه چاپی

ارتش سوریه آماده نبرد بزرگ در جنوب

مخالفان مسلح در جنوب سوریه عملیات گسترده‌ای را برای تسلط بر شهر درعا آغاز كرده اند كه نام آنرا «عاصفة الجنوب» گذاشته‌اند و در مقابل نیروهای ارتش سوریه با حضور در مناطق اطراف شهر حضور یافته‌اند تا این طرح را ناكام بگذارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع آگاه به خبرنگار المیادین خبر دادند که مخالفان مسلح در جنوب سوریه عملیات بزرگی را برای تسلط بر شهر درعا با عنوان «عاصفة الجنوب» (طوفان جنوب) آغاز کرده‌اند.

این عملیات که از طریق ستاد فرماندهی مخالفان مسلح تحت آموزش آمریکایی‌ها در امان پایتخت اردن هدایت می‌شود قرار است با استفاده از ۱۵۰۰ شبه نظامی، ۴۰ خودرو مسلح و ۳۰ تانک انجام شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که اتاق فرماندهی به دیگر گروه‌های مسلح مخالف سوریه دستور آماده باش داده است تا برای نبرد اصلی که قرار از ساعاتی دیگر آ؛از شود، وارد عمل شوند.

در سوی مقابل نیروهای ارتش سوریه هم با اطلاع از طرح عملیات طوفان جنوب اقدام به حملات گسترده توپخانه ای به مواضع تروریست‌ها کرده و جنگنده‌های سوری هم برخی ممناطق مرزی میان سوریه و اردن را بمباران کرده اند. تروریست‌ها از ساعتی قبل با حمله به ایست‌های بازرسی ارتش در اطراف شهر فاز اول از عملیات خود را آغاز کرده‌اند تا بتوانند خط دفاعی ارتش را بشکنند.

همزمان لشگر ۲۵ ارتش سوریه هم برای مقابله با تروریست‌ها در شهر درعا حضور پیدا کرده اند تا اجزاه ندهند این شهر به کنترل تروریست‌ها بی‌افتد.

۱۳۹۴/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...