نسخه چاپی

روسیه گزارش حقوق بشری آمریكا را رد كرد

وزارت امور خارجه روسیه ، ارزیابی آمریكا از وضعیت حقوق بشر در روسیه را جانبدارانه و خلاف واقع توصیف كرد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا روزپنجشنبه با انتشار گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر درکشورهای مختلف جهان، روسیه را در زمره کشورهایی قرار داد که با زندانی کردن خبرنگاران و فعالان سیاسی منتقد دولت، حقوق بشر را نقض می کنند.

اومبودسمن کنستانتین دالگوف Ombudsman Konstantin Dolgov ، رئیس بخش حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه در پی انتشار این گزارش در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا 24 گفت این ارزیابی خلاف واقعیت است و آمریکا دلایل و شواهد کافی دال بر نقض حقوق بشر در روسیه ندارد.

وی افزود: « نویسندگان این گزارش همواره از وضعیت حقوق بشر در روسیه انتقاد کرده اند. اکنون نیز بار دیگر گزارشی جانبدارانه و دور از واقعیت درباره وضعیت جامعه مدنی در کشورمان منتشر شده است. به نظر می رسد تعدادی از پاراگراف های گزارش امسال از گزارش های سال های گذشته نسخه برداری شده است. دیدگاه منفی در قبال روسیه درگزارش امسال تقویت شده است، اما شیوه درج گزارش تغییری نکرده است.»

وزارت امور خارجه آمریکا هر سال گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر می کند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از کارشناسان و نمایندگان سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف ارزیابی خود را درباره وضعیت حقوق بشر در هر کشور اعلام می کند.

وزارت امور خارجه روسیه سطح همکاری بین آمریکا و سازوکارهای بین المللی را برای نظارت بر وضعیت حقوق بشر در این کشور غیررضایت بخش توصیف کرده است.

۱۳۹۴/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...