نسخه چاپی

سفر رئیس شركت انی ایتالیا به تهران

شركت انی ایتالیا از سفر رئیس این شركت به ایران در ماه میلادی گذشته خبر داد و اعلام كرد رئیس انی در این سفر با وزیر نفت ایران دیدار و در مورد بدهی های معوق انی به ایران و بازگشت به بخش نفت و گاز این كشور با زنگنه دیدار كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، موسسه وود مکنزی اعلام کرد، تولید نفت ایران تا سال۲۰۲۵ به ۴.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، اما این افزایش نیازمند ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.
چهارشنبه شب فاش شد کلودیو دسکالزی، رئیس شرکت انی ایتالیا در ماه می برای انجام مذاکرات با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران به تهران سفر کرده است.

شرکت انی اعلام کرد، آقای دسکالزی در مورد «بدهی های معوق شرکت و احتمال سرمایه گذاری مجدد در صنعت نفت و گاز ایران» مذاکراتی را انجام داده است.
«انی بر علاقمندی خود به (حضور) در ایران در صورت لغو تحریم ها و مساعد بودن شرایط قرارداد تصریح کرده است.»
ایران اهداف جاه طلبانه ای برای افزایش ظرفیت تولید نفت خود به حدود ۵.۵ میلیون بشکه در روز تا پایان دهه جاری میلادی دارد.

فعالان صنعت انرژی می گویند، دولت ایران در تلاش برای جذب سرمایه گذاری مجدد شرکت های خارجی که در سال ۲۰۱۰ از ایران خارج شده اند، قراردادهای جذاب تری را طراحی کرده که جایگزین قرارداد های نه چندان محبوب بیع متقابل خواهند شد.
همچنین انعطاف بیشتری در زمینه اعطای پاداش اعمال خواهد شد. به علاوه، مدت این قراردادها طولانی تر و تا ۳۰ سال خواهد بود.

فریدون فشارکی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ایرانی ها مشتاق بازگشتن شرکت های بزرگ نفتی هستند.» وی خاطر نشان کرد که مدیران شرکت های شل، توتال فرانسه، انی ایتالیا و لوک اویل روسیه در ماه جاری در وین با وزیر نفت ایران دیدار کرده اند.
فشارکی افزود: «این قراردادها به نظر من خوب هستند... (اما) باید کار بیشتری انجام شود. هدف اطمینان پیدا کردن از این مسئله است که شرایط این قراردادها بهتر از قراردادهای پیشنهادی از سوی عراق، ابوظبی و مکزیک باشند.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت خام و میعانات ایران در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط به ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۱، ۲.۶ میلیون بشکه بود.
بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در صورت لغو تحریم های ایران، سال آینده قیمت نفت ۵ تا ۱۵ دلار کاهش خواهد یافت.

۱۳۹۴/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...