نسخه چاپی

حكم وكیل ۳۲ میلیاردی: 18 سال حبس

رئیس سازمان بازرسی كل كشور از حكم نهایی وكیل ۳۲ میلیاردی خبر داد و گفت: حكم دادگاه برای این وكیل ۱۸ سال زندان و رد مال و بیش از ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، ناصر سراج در برنامه زنده تیتر یک در مورد پرونده مهدی هاشمی، گفت: دو جلسه دادگاه قبل از ورودم به سازمان بازرسی برگزار کردم. بعد از دو جلسه نواقصی را دیدم و حواله کردم به دادسرا تا نقص ها برطرف شود. وقتی رئیس سازمان بازرسی شدم حق رسیدگی به این پرونده را بر اساس ماده ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری نداشتم و پرونده را تحویل دادم.

وی در مورد پرونده وکیل ۳۲ میلیاردی نیز، اظهارداشت: در این پرونده متاسفانه یکی از وزاتخانه ها به وکیلی که سابقه ۲ ساله داشته و وکیل یک شهرستان هم بوده با تبانی ۳۲ میلیارد تومان قرارداد حق الوکاله می بندند. اول برای نوشتن یک درخواست اعمال ماده ۱۸ مبلغ ۲ میلیارد تومان پیش پرداخت می گیرد. بعد هم دوباره ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تقاضا می کند. پس از بررسی متوجه شدیم که شماره دادنامه هم اصلی نیست و طرفین را دعوت کردیم و وکیل و مدیرکل اعتراف کردند. حتی یکی از متهمان استاد دانشگاه و یکی از مسئولان بوده است.

سراج ادامه داد: حکم دادگاه برای این وکیل ۱۸ سال زندان و رد مال و بیش از ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت بوده است.

وی افزود: مدیرکل آن وزارتخانه هم به ۵ سال حبس و ۴۶۵ میلیون تومان رد مال و همان مقدار هم جزای نقدی با شلاق محکوم شد.

۱۳۹۴/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...