نسخه چاپی

كلاه لبه‌دار جای عینك آفتابی را نمی‌گیرد

خیلی از افراد از عینك آفتابی فراری هستند و ترجیح می‌دهند كه به‌جای استفاده از عینك آفتابی در مواجهه با نور خورشید، از پوشش‌های محافظ دیگری مانند كلاه لبه‌دار استفاده كنند.

به گزارش نما به نقل از سلامانه، دکتر محمود بابایی گفت:‌ «کلاه لبه‌دار به تنهایی نمی‌تواند از چشم‌های ما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کند. یعنی ما همواره در فصل‌های گرم سال توصیه می‌کنیم که تمام افراد، هم عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب بزنند و هم کلاه لبه‌دار بگذارند».

این جراح و متخصص بیماری‌های چشم ادامه داد: «زمانی که شما در ساعت‌های اوج تابش نور خورشید (10 صبح تا 4 بعدازظهر) از منزل خارج می‌شوید و تنها کلاه لبه‌دار می‌گذارید، سایه‌بانی برای صورتتان درست می‌کنید اما دامنه دید چشم‌های ما، وسیع‌تر از دامنه سایه ایجادشده توسط کلاه است. یعنی ممکن است ما در طول روز، مجبور شویم که بارها به محل‌هایی از تابش نور خورشید مانند جلوی پای خود برای راه رفتن خیره شویم و نگاه کنیم و همین مساله باعث انعکاس نور و اشعه مضر نور آفتاب به مرکز چشم‌هایمان بشود».

عضو هیات علمی گروه چشم‌پزشکی بیمارستان بقیه‌الله تاکید کرد که تماس مداوم اشعه‌‌های مضر نور آفتاب با چشم، باعث تخریب تدریجی بافت مرکز چشم می‌شود و به‌همین دلیل هم برخی از افراد مدام حس می‌کنند که یک لایه تار جلوی دیدشان را گرفته است. وی درنهایت یادآور شد: «حتما برای خود و فرزندانتان، عینک‌های آفتابی استاندارد که جلوی ورود اشعه مضر UV به داخل چشم‌ها را بگیرند، خریداری کنید و با خرید و استفاده از عینک‌های غیراستاندارد کنار خیابان، سلامتی چشم‌هایتان را به خطر نیندازید».

۱۳۹۴/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...