نسخه چاپی

آخرین وضعیت تب كریمه كنگو

رییس اداره مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت آخرین وضع تب كریمه كنگو را در كشور تشریح و فوت سه نفر را تائید كرد.

به گزارش نما، گویا رييس اداره مديريت بيماريهاي واگيردار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت تب كريمه كنگو گفت : در سال جاري 9 نفر در كشور به اين ويروس مبتلا شدند كه 3 تن منجر فوت شدند .

گويا در ادامه در خصوص پراكندگی اين ويروس در كشور گفت: بيشترين ابتلا در استان سيستان و بلوچستان و كرمان بوده است و استانهاي يزد ، كرمانشاه، خراسان رضوي و مازندران هركدام يك مورد ابتلا به ويروس كنگو در كشور را گزارش كرده اند .

رييس اداره مديريت بيماريهاي واگيردار وزارت بهداشت با اشاره به اينكه عامل اصلي انتقال اين ويروس كنه ها هستند عنوان كرد بهترين راه پيشگيری از اين ويروس عدم تماس با دام و ذبح كردن دام به صورت سنتي است زيرا از طريق پاشيدن خون دام روي پوست اين بيماری منتقل می شود .

وی همچنين افزود: دامدارن بايد بهداشت آغول را رعايت و از آنجایی كه اين بيماری علامت مشخصی ندارد بايد همواره با دامپزشك تماس داشته باشند.

بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در سالهای گذشته حدود صدو پنجاه نفر به اين بيماری مبتلا شدند كه اين آمار در سال گذشته به 39 نفر و در سال جاري تا كنون به 9 نفر رسيده است.

۱۳۹۴/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...