نسخه چاپی

تمرین تاكتیكی پدافند هوایی در شمال غرب كشور انجام می‌شود

عکس خبري -تمرين تاكتيكي پدافند هوايي در شمال غرب كشور انجام مي‌شود

تمرین تاكتیكی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب كشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اين تمرين تاكتيكي در جغرافيايي به وسعت بيش از 50 هزار كيلومتر مربع و از 18 تيرماه به مدت سه روز انجام مي‌شود.

امير سرتيپ عليرضا صباحي‌فرد ـ جانشين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ارتش ـ انجام اين تمرين تاكتيكي را در راستاي اهداف و ماموريت ذاتي پدافند و پاسداري از ارزش‌هاي حياتي، منافع ملي و اهداف امنيت ملي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرد و گفت: پدافند هوايي اين تمرين را بنا به تدابير سلسله مراتب فرماندهي طرح‌ريزي و تمرينات تاكتيكي را متناسب با طرح‌ها و دستورالعمل‌هاي اطلاعاتي و عملياتي اجرا مي‌كند.

وي دستيابي به مقاصد آموزشي يگان‌ها و افزايش توان رزمي و ارزيابي سيستم‌هاي اصلي درگير در رزم و همچنين ارتقاء نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف و كسب آمادگي لازم در برابر تهديدات احتمالي را از ديگر اهداف اين تمرين تاكتيكي برشمرد و افزود: هدايت كلي تمرين منطقه شمال غرب به عهده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران و اجراي تمرين توسط منطقه پدافند هوايي شمال غرب (تبريز) انجام مي‌شود.

جانشين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ارتش تصريح كرد: اين تمرين به صورت دو طرفه بين نيروهاي كشور آبي (خودي) و نيروهاي كشور نارنجي (دشمن)، در سه مرحله و بر اساس تمرين كليه طرح‌هاي عملياتي و ارزيابي سامانه‌هاي پدافند هوايي‌ (راداري، موشكي، شنود و توپخانه‌اي) اجرا مي‌شود.

به گفته وي، بررسي ميزان تاثير پدافند غيرعادل ايجاد شده در مناطق عملياتي بر افزايش قابليت دفاعي و ماندگاي در صحنه نبرد، بررسي ميزان بهره‌برداري يگان‌هاي عملياتي پدافند هوايي از اطلاعات و گزارشات منابع اطلاعاتي فاشا و شبكه ديده‌باني بصري هوايي و همچنين بررسي ميزان توانمندي مقابله با جنگ الكترونيك سامانه‌هاي پدافند هوايي از ديگر اهداف اين تمرين تاكتيكي به شمار مي‌رود.

بر اساس اين گزارش، اين تمرين تاكتيكي توسط هيات مديره و هيات داوران ارتش و ستاد كل نيروهاي مسلح مورد ارزيابي و نظارت قرار مي‌گيرد.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...