نسخه چاپی

وزیردفاع سابق‌سوریه: اسد فرزند من است

من دو ماه پیش در حاشیه نمایشگاه ویالوور شما را دیدم و گفتید كه بشار اسد پسر من است كه مصطفی طلاس حرف او را قطع كرد و گفت: بله این را گفتم... گفتم كه آن حرف‌ها یك گفت‌وگو بود نه مصاحبه... زیرا همه می‌دانند كه از همه جا با من تماس گرفتند كه مخالفت خود را [با دولت سوریه]‌ اعلام كنم اما من نپذیرفتم.

به گزارش فارس، ارتشبد مصطفی طلاس در گفت‌وگو با شبکه «فرانس 2» خیال مخالفان سوریه را راحت کرد و قاطعانه از کشورش سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری آن دفاع کرد.

طلاس که در روزهای اخیر شاهد فرار مناف طلاس فرزندش و فرمانده تیپ 105 گارد ریاست جمهوری سوریه به ترکیه بود، تاکید کرد که ارتش سوریه بیش از 50 سال است که تاسیس شده و یک تیپ شناسایی نیست که با فرار پسرش از هم بپاشد.

مصطفی طلاس وزیر سابق دفاع سوریه که از سال 1972 تا 2003 این منصب را بر عهده داشت، برای درمان بیماری قلبی خود به خارج از سوریه رفته است.

ژرژ مالبرونو روزنامه نگار فرانسوی که در روزنامه لوفیگارو فعالیت می‌کند در شبکه فرانس‌2 به همراه ژرار دوا دیگر مجری فرانسوی و «لمی الاتاسی» سخنگوی گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» با وی تلفنی صحبت کرد اعلام کرد: باز هم مثل همیشه با پاسخ‌هایی که خالی از نکات جالب سیاسی نبود و با عباراتی گزنده جواب مرا داد و جنجال به وجود آمده را خواباند.

مالبرونو سوال کرد: من دو ماه پیش در حاشیه نمایشگاه ویالوور شما را دیدم و گفتید که بشار اسد پسر من است که مصطفی طلاس حرف او را قطع کرد و گفت: بله این را گفتم... گفتم که آن حرف‌ها یک گفت‌وگو بود نه مصاحبه... زیرا همه می‌دانند که از همه جا با من تماس گرفتند که مخالفت خود را [با دولت سوریه]‌ اعلام کنم اما من نپذیرفتم.

«ژرار دوا» دیگر مجری فرانس2 به میان گفت‌وگو آمد و از طلاس درباره مناف پسرش که از ارتش سوریه جدا شد سوال کرد و طلاس گفت: گفتند که پسرم به فرانسه آمده اما هنوز با من تماس نگرفته است.

مالبرونو در ادامه سوال کرد: آیا شمارش معکوس برای پایان ارتش سوریه آغاز شده است..؟ که ارتشبد طلاس قاطعانه گفت: ژرژ ! مگر تو احمقی؟ تو از ارتشی صحبت می‌کنی که بیش از 50 سال از تاسیسش می‌گذرد، یک تیپ شناسایی نیست که با خروج پسر من یا دیگری از هم فرو بپاشد... .

ژرار دیگر مجری برنامه نیز سوال کرد: آیا شما از بشار اسد حمایت می‌کنید؟ که ارتشبد طلاس گفت: او رئیس جمهور کشوری است که من گذرنامه آن را دارم و به تو ربطی ندارد که من مخالفم یا موافق [نظام سوریه].

در اینجا لمی الاتاسی سخنگوی ارتش آزاد سوریه وارد گفت‌وگو شد و وقتی گفت «هر کسی با رژیم سوریه باشد بعدا مؤاخذه خواهد شد» طلاس به عامیانه عربی گفت: برو پی کارت تو... که در اینجا مجری از اتاسی خواست برای او ترجمه کند و اتاسی گفت او ناسزا گفت.

ژرژ مالبرونو زمانیکه خواستار مصاحبه حضور با وی شد طلاس گفت: دوست من، من وقت ندارم که روحیه داغان شما را درست کنم یا پیش‌بینی شما درباره سقوط بشار اسد را درست و درمان کنم.

ژرژ در ادامه به طلاس گفت: آقای طلاس شما خیلی وقت است که در فرانسه هستید آیا نیاموخته‌اید که به شایستگی حرف بزنید؟ که وزیر دفاع سابق سوریه در پاسخ او گفت: تو روی آنتن شبکه هستی و شایستگی مال خانم‌هاست مگر اینکه تو بخواهی خودت را خانم فرض کنی.

هر چند ژرژ نتوانست جلوی خنده خود را بگیرد اما از طلاس تشکر و خداحافظ کرد و گفت: نمی‌دانم راز سران سوریه چیست... آدم‌های عجیبی هستند... همه‌شان تودار هستند... می‌دانند امور خود را چگونه اداره کنند.

مناف مصطفی طلاس پسر مصطفی طلاس است که چند روز گذشته به ترکیه گریخت و رسانه‌های ضدسوری آن را آغاز جدایی بزرگ از ارتش سوریه وانمود کردند.

روز گذشته دام‌پرس سوریه به نقل از یک مقام امنیتی بلندپایه سوری خبر جدایی مناف مصطفی طلاس و رفتنش به ترکیه را تایید کرد و گفت: او مدتی زیر نظر اطلاعات سوریه بود.

دام پرس به نقل از این مقام امنیتی که هویتش فاش نشد، افزود: دستگاه اطلاعات سوریه اگر می‌خواست می‌توانست مناف را بازداشت کند. او وقتی تصمیم گرفت مطمئن شد دستگاه اطلاعات سوریه اطلاعات کافی از تماس‌های خارجی او دارد و بر عملیات تروریستی او داخل سوریه کاملا اشراف دارد.

پایگاه خبری شوکوماکو سوریه نیز با انتشار خبر فرار مناف به ترکیه، به انتقاد از فرزندان مصطفی طلاس وزیر دفاع سابق سوریه و از یاران حافظ اسد در جنگ با رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد که فرزندان طلاس، میراث او را بر باد می‌دهند.

این پایگاه خبری نوشت: سوالات زیادی درباره پسران ارتشبد [مصطفی طلاس] وجود دارد. به جای اینکه در این جنگ وحشیانه در کنار میهن خود بمانند، فراس پسر او تاجری که ثروت خود را با زحمت هموطنانش به دست آورده است به راه مخالفان سوریه می‌رود و در دیدار با اعضای شورای استانبول [شورای موسوم به شورای ملی سوریه] تردید نمی‌کند.

شوکوماکو افزود: برادر دیگر فراس، مناف است که در دولت پیشین تمایل خود را برای تصدی وزارت دفاع پنهان نکرد و او نیز اکنون نشان داد که خیلی برای حفظ میراث پـدر تمایلی ندارد.

شوکوماکو افزود: شکی نیست که بیماری ارتشبد و ناچاری او برای سفر به خارج، فضا را برای دو پسرش باز کرد که آنطور رفتار کنند که کردند. مصطفی طلاس اخیرا در عملی جراحی باطری قلب خود را تعویض کرده است.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...