نسخه چاپی

دلیل بروز 90 درصد سردردهای ایرانی ها

دبیرعلمی چهارمین كنگره بین المللی سردرد با بیان اینكه سردردهای میگرنی، ۹۰ درصد سردردهای افراد جامعه ما را تشكیل می دهند، گفت: هر انسانی در طول عمرش حداقل یك مرتبه سردرد را تجربه می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: دبیرعلمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد با بیان اینکه سردردهای میگرنی، ۹۰ درصد سردردهای افراد جامعه ما را تشکیل می دهند، گفت: هر انسانی در طول عمرش حداقل یک مرتبه سردرد را تجربه می کند.

دکتر محمدحسن پاکنژاد ضمن اعلام خبر برگزاری چهارمین کنگره بین المللی سردرد از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ۹۴ درمحل هتل المپیک تهران، اظهار کرد: امسال شاهد حضور پر رنگ معتبرترین انجمن های سردرد دنیا در کنگره خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه سردرد شایع ترین علت مراجعه بیماران به متخصصین مغز و اعصاب است، علاوه بر طرح مباحث پایه ای درباره انواع سردرد، شایع ترین سردرد ها را بررسی و روش های نوین درمان را معرفی خواهیم کرد.

پاکنژاد هدف از برگزاری این کنگره را روزآمد کردن اطلاعات پزشکان عنوان کرد و گفت: تازه های تشخیص، درمان و نتایج جدیدترین مطالعات علمی در سطح دنیا پیرامون سردرد در اختیار شرکت کنندگان کنگره قرار می گیرد.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: در کنار سخنرانی ها، کارگاه هایی در نظر گرفته شده که ازجمله آنها می توان به کارگاه تزریق بوتاکس و تاثیر آن در درمان سردرد اشاره کرد. شایان ذکر است در مباحث جانبی مهمانانی که از خارج حضور خواهند داشت درباره تازه های روند درمان و تشخیص سردرد سخنرانی می کنند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد با معرفی شایع ترین نوع سردرد اظهار کرد: مطالعاتی که به طور موازی در کل دنیا انجام شده نشان می دهد شایع ترین سردردها، سردردهای میگرنی و تنشی هستند که مجموعا ۹۰ درصد سردردهای افراد جامعه ما را تشکیل می دهند.

پاکنژاد افزود: هر نفر در طول عمرش حداقل یک بار سردرد را تجربه می کند. علیرغم اینکه سردرد گاهی براحتی قابل درمان است گاهی این نیاز احساس می شود که فرد به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه و یک درمان خوب دریافت کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مصرف مسکن ها در هنگام وقوع سردرد توصیه می شود یا خیر گفت: ساده ترین راه برای تسکین سردرد استفاده از مسکن است. البته گاهی ممکن است همین مسکنی که معمولا می تواند دوست خوبی برای ما باشد، به عنوان دشمن ما عمل کند و بیش از حد لازم استفاده شود که در این صورت نه تنها کمکی به بهبود سردرد نمی کند بلکه خودش می تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل و صدماتی ایجاد کند.

۱۳۹۴/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...