نسخه چاپی

موضوع لغو كنسرتها بزرگنمایی شده است

وزیر كشور با بیان اینكه برخی موضوع لغو مجوز كنسرتها را بزرگنمایی می‌كنند، گفت: وزارت كشور تاكنون 312 مجوز برگزاری كنسرت داده كه تنها 9 كنسرت لغو شدند.

به گزارش نما ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در نشست با دبیران کل احزاب، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فضای انتخابات حرکت می‌کنیم در نظر داریم آسیب‌ها را از الان شناسایی کنیم تا فرآیند انتخابات را نظارت شده و مدیریت شده داشته باشیم.

وی افزود: بنده از احزاب می‌خواهم در هر مرحله از انتخابات که احساس می‌کنند وزارت کشور باید دقت بیشتری داشته باشد، به ما اعلام کنند.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: لازم است تمام احزاب، منشور اخلاقی و آداب انتخابات را امضا کنند تا در انتخابات شاهد نشاط و پویایی باشیم.

رحمانی فضلی درباره لایحه شفاف‌سازی منابع مالی احزاب نیز گفت: این لایحه را برای ارائه به دولت آماده کردیم و بنده هم از آقای مؤمنی می‌‌خواهم که متن این لایحه را در سایت وزارت کشور قرار دهند تا از نظرات شما بهره‌مند شویم.

وزیر کشور تأکید کرد: منابع مالی که احزاب در انتخابات استفاده می‌کنند، باید قابل حسابرسی و رسیدگی باشد.

وی همچنین با اشاره به نحوه اخذ آرا در انتخابات اظهار داشت: اخذ آرا باید به گونه‌ای باشد که احراز هویت افراد قبل از اخذ آرا صورت بگیرد تا امکان تخلف به صفر برسد که ما در این زمینه قصد داریم یک لایحه اصلاحی به دولت ارائه کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت کشور قانون انتخابات جامع را نوشته و به دولت ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه زمان کمی تا برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده سعی کردیم یک لایحه اصلاحی را در خصوص انتخابات مجلس ارائه کنیم.

وزیر کشور درباره تدوین لایحه جرم سیاسی نیز گفت: لایحه جرم سیاسی را باید قوه قضاییه تدوین و تهیه کند و وزارت کشور هم به اندازه خود این موضوع را بررسی خواهد کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نامگذاری روز احزاب را حتماً به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد می‌دهیم، تصریح کرد: وزارت کشور در نظر دارد تا لایحه تأسیس دفاتر استانی احزاب را تهیه و به دولت ارائه کند.

وی درباره مجوزهای سخنرانی‌ها گفت: ما موظف به تامین امنیت هر سخنرانی که مجوز می دهیم هستیم و تاکنون نیز امنیت تمام سخنرانی‌ها را برقرار کرده‌ایم.

وزیر کشور درباره موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی تصریح کرد: برخی این موضوع را بزرگنمایی می‌کنند در حالی که ما تاکنون 312 مجوز برگزاری کنسرت موسیقی دادیم که تنها مجوز 9 کنسرت لغو شده است که از این تعداد 3 کنسرت توسط خود مسئولان برگزاری کنسرت و یک کنسرت نیز مشکل محتوایی داشته و دو کنسرت هم توسط قوه قضاییه لغو شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دعوت از احزاب در جلسات وزارت کشور گزینشی نبوده و نیست تأکید کرد: دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور تمام سعی خود را خواهد داشت تا تأیید کاندیداها در انتخابات آتی مجلس تنها از طریق 4 مرجع قانونی صورت بگیرد.

۱۳۹۴/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...