نسخه چاپی

زنانه شدن فقر در جامعه را باید جدی گرفت

رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱میلیون و ۳۰هزار سرپرست زن خانواده در كشور وجود دارد كه نیازمند توجه ویژه مسئولین هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در جمع خبرنگاران در خصوص زنانه شدن فقر در جامعه اظهار کرد: تقریبا ۶۰درصد سرپرست خانواده های تحت پوشش کمیته امداد زنان هستند که معادل ۱میلیون و ۳۰هزار خانواده را شامل می شود و علتی آن را می توان فوت سرپرست، طلاق و اعتیاد دانست.

وی افزود: تمام دستگاه های کشور باید توجه ویژه ای بر روی زنان سرپرست داشته باشند و باید با همفکری جمعی به دنبال راه کارهای بلند مدت بود زیرا آسیب های اجتماعی در خانواده های آنها بیشتر است.

پرویز فتاح در خصوص تجمیع نهادهای خدمت رسان به نیازمندان گفت: نهادهای مختلفی وظیفه خدمت رسانی به نیازمندان بر عهده دارند و ممکن است در وظایف آنها موازی کاری به وجود آید که این مورد بیشتر در وظایف بهزیستی و کمیته امداد دیده می شود ما با مسئولین بهزیستی جلسات متعددی برای تفکیک وظایف این دو نهاد داشته ایم اما برای اجرای شدن آن نی ازمند تصویب قانون است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به رفع فقر در جامعه افزود: رویکرد ما به فقر باید با زمان تغییر کند و بهترین حالت این است که اقتصاد کشور به گونه ای عمل کند که فقر ایجاد نشود.

وی گفت: تصادف، طلاق و اعتیاد از عوامل ایجاد فقر در جامعه است و همه گیر شدن تامین اجتماعی می تواند از راهکارهای مقابله با آن باشد.

فتاحادامه داد: کمیته امداد برنامه ای برای بازتوانی معتادان ندارد و فقط وظیفه حمایت از خانواده آنها را تا زمان بازتوانی سرپرست بر عهده گرفته است کمیته امداد بیش از ۱۰۰هزار خانواده را به علت اعتیاد سرپرست تحت پوشش قرار داده است.

رئیس کمیته امداد در خصوص رشد قارچ گونه خیریه ها گفت: ایجاد مراکز خیریه باید قانون مند باشد و بر روی کار آنها نظارت شود ما حاضریم بخشی از کار رسیدگی به مددجویان را به خیریه های دارای مجوز واگذار کنیم.

فتاح در پایان تصریح کرد: صندوق های صدقات موجود در سطح شهر از نظر عملکرد قدیمی شده اند و راه را برای سرقت از آنهاباز کرده است تعداد این صندوق ها زیاد است و بهترین حالت جمع آوری صدقات مردم به صورت الکترونیکی و گسترش صندوق صدقات الکترونیکی است که در دستورکار کمیته امداد قرار دارد.

۱۳۹۴/۴/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...