نسخه چاپی

"اردوغان، اردكِ لنگ شده است"

یك روزنامه عربی با اشاره به شكست طرح ها و برنامه های رجب طیب اردوغان در داخل تركیه و منطقه، او را به "اردك لنگ" تشبیه كرد كه دچار آشفتگی و سرگشتگی شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه اینترنتی «رای الیوم» سرمقاله دوشنبه خود را به سیاست های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اختصاص داد و نوشت: اردوغان این روزها به علت پیشروی نیروهای کرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک در شمال سوریه و تلاش آنها برای تشکیل کشور مستقل کُرد، دچار سردرگمی و نگرانی است.
این نگرانی های اردوغان از یک سو برآمده از سیاست های دوگانه او درباره سوریه و عراق و از سوی دیگر برآیند شکست طرح او در سوریه برای دخالت نظامی غیر مستقیم، افزایش مخالفت ها در داخل ترکیه با این سیاست ها، از دست دادن اکثریت مطلق در پارلمان، شکست در رسیدن به بلندپروازی هایش در تعدیل قانون اساسی و تبدیل نظام سیاسی ترکیه به نظام ریاست جمهوری و برخورداری از اختیارات گسترده اجرایی است.
این روزنامه نوشت: امروز، اردوغان مانند یک "اردک لنگ" است که هیچ اختیارات عملی ندارد. تلاش های او برای تشکیل دولت ائتلافی با شروط سخت سه حزب دیگر مواجه شده است.
همچنین، تسلط وی بر ارتش نیز کاهش یافته است. از این روست که او امروز در تنگنا قرار گرفته است و اگر انتخابات زودهنگام نیز برگزار شود مشخص نیست که نتیجه بهتر شود. سوریه دامی بود که اردوغان و حزب او در آن قرار گرفت.

۱۳۹۴/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...