نسخه چاپی

دستاورد ناچیز آمریكا در آموزش معارضان سوری

برنامه آمریكا برای آموزش معارضان سوری به بهانه مقابله با داعش، كه قرار بود با بودجه 500 میلیون دلاری سالانه 3 تا 5 هزار جنگجو از میان معارضان تربیت كند، تاكنون نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش نما به نقل از العالم، مسئولان نظامی آمریکایی در گفت وگو با "سی ان ان" خاطرنشان کردند که شمار زیادی از نیروهای مورد نظر برای آموزش، به تازگی به دلایل مختلف از جمله نرسیدن به سن قانونی یا نداشتن شرایط جسمی مناسب برای جنگ، استعفا کرده یا کنار گذاشته شده اند.

"مارک هرتلینج" از فرماندهان بازنشسته و تحلیل گر نظامی آمریکایی در این خصوص می گوید: برخی از این نیروها توان بدنی لازم را برای جنگ ندارند، برخی براساس گرایش های سیاسی می جنگند، برخی قابل جذب نیستند و برخی دیگر مشکل جسمی دارند..این درحالی است که رفتن به کشور سوریه برای بررسی وضعیت افراد مورد نظر دشوار است.

درحالی که وزارت دفاع آمریکا مدعی است که کیفیت را به کمیت ترجیح می دهد، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به تازگی اعتراف کرده که تشکیل نیروی جنگی قدرتمند در کشوری که نیروی نظامی آمریکایی در آن مستقر نیست، بسیار دشوار است.

مسئولان نظامی آمریکایی می گویند، پنتاگون هنوز از برنامه آموزش معارضان سوری ناامید نشده و در تعداد نیروهای داوطلب نیز هنوز مشکلی وجود ندارد زیرا بیش از هزار نفر در 10 روز گذشته برای شرکت در جنگ داوطلب شده اند..اما مشکل اصلی آن است که این نیروهای داوطلب یا برای جنگ مناسب نیستند یا تمایلی به ورود در جنگ مورد نظر آمریکا ندارند. بنابر این علی رغم برنامه ای که 500 میلیون دلار هزینه داشته، تاکنون کمتر از 100 فرد مسلح آموزش دیده اند!

۱۳۹۴/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...