نسخه چاپی

تعرفه‌ های تشویقی مصرف برق در تابستان

یك مقام مسئول در توانیر با تشریح جزئیات اعمال تعرفه‌های تشویقی مصرف برق در فصل تابستان گفت: مشتركان صرفه‌جویی كنند خاموشی‌های تابستانی به حداقل كاهش می یابد.

به گزارش نما به نقل از مهر: یک مقام مسئول در توانیر با تشریح جزئیات اعمال تعرفه‌های تشویقی مصرف برق در فصل تابستان گفت: مشترکان صرفه‌جویی کنند خاموشی‌های تابستانی به حداقل کاهش می یابد.

علیرضا احمدي يزدي با بیان اینکه در شرایط فعلی مديريت مصرف به عنوان يكي از اركان اقتصاد مقاومتي اولویت دارترین پروژه صنعت برق ایران است، گفت: همزمان با گرم تر شدن هواي كشور، مصرف برق هفته جاری دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهي نسبت به روز پيش از آن به ۴۸ هزار و ۷۳۷ مگاوات رسيد.

مدیر کل دفتر مديريت مصرف توانير با اعلام اینکه پيش بيني‌ها نسبت به افزايش پيک بار مصرف برق در طول روزهاي آينده حکایت دارد، تصریح کرد: با توجه به اوج گیری پیک مصرف برق تابستانی، مدیریت مصرف این انرژی پاک باید توسط مشترکان صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول همچنین در تشریح تعرفه‌هاي تشويقي صنعت برق اظهار داشت: صنايع مي توانند با همكاري از طريق تغيير شيفت كاري، تعطيلات و تعميرات سالانه و يا جابه جايي تعطيلي روز جمعه با يكي از روزهاي هفته، از تخفيف ویژه همكاري بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هاي تشويقي براي استقبال صنايع و همكاري آنها در كاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پيش بيني شده است، بیان کرد: با اجراي راهكارهاي مديريت مصرف تاثير قابل توجهي در كاهش نياز مصرف برق كشور حاصل مي شود.

به گفته مديركل دفتر مديريت مصرف برق توانير محدوديت‌هاي مالي برای احداث نيروگاه‌هاي جديد، محدوديت تامین سوخت واحدهای نیروگاهی، كاهش آثار زيان بار مصرف سوخت‌ فسيلي بر محيط زيست، تامين برق پايدار، افزايش تقاضاي انرژي الكتريكي، افزايش بهره‌وري و توان مالي خانواده‌ها و حفظ انرژي براي نسل آينده از مهمترین دستاوردهای بهینه سازی در مصرف برق و انرژی است.

احمدی یزدی با بیان اینکه هم اکنون ميزان مصرف انرژي الكتريكي مشتركان ايراني بيش از مصرف جهاني است، تاکید کرد: كنترل پيك مصرف ابزاري است كه مي تواند به كاهش خاموشي ها كمك كند و صنايع مي توانند بهترين همكاري را در پيك مصرف داشته باشند.

وي با اعلام اينكه هدف از مديريت مصرف انرژي، تعيين راهکارهایی براي كاهش مصرف انرژي است، خاطرنشان کرد: مميزي انرژي مي تواند دستور العمل‌هايي را به منظور كاهش مصرف انرژي به مديران صنايع ارائه كند و در بعضي موارد حتي يك مميزي فقط با آگاه سازي كاركنان از چگونگي مصرف مي تواند منجر به صرفه‌جويي آني انرژي شود.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...