نسخه چاپی

احتمال حملات داعش به آمریكا

پنتاگون نسبت به حمله احتمالی حامیان داعش طی تعطیلات روز استقلال در آمریكا هشدار داد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از شینهوا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا ضمن تأکید بر تفاوت‌های موجود بین القاعده و داعش در این باره گفت، حمله از سوی حامیان گروه افراطی داعش تهدیدی است که طی تعطیلات روزهای آتی قوت می‌گیرد.

کارتر در ادامه اظهاراتش گفت: در عصر رسانه‌های اجتماعی، فعالیت‌های داعش بی‌شباهت به فعالیت‌های القاعده است و ضرورتا رابطه فرماندهی و کنترل بین حمله‌کننده و خود داعش به عنوان یک سازمان وجود ندارد. پیش از هشدار پنتاگون، سازمان بازرسی فدرال و اداره امنیت ملی آمریکا با ارسال بولتن‌هایی به ادارات پلیس خواستار افزایش اقدامات امنیتی طی تعطیلات آخر هفته شده بودند.

در پی مجموعه‌ای از حملات تروریستی در جمعه گذشته که منجر به کشتار بیش از ۶۰ تن در فرانسه، تونس و کویت شد، نگرانی‌ها درباره افزایش نفوذ داعش فراتر از عراق و سوریه افزایش یافته است.

با وجود این که مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند، شواهدی دال بر هماهنگی بین سه حمله اخیر وجود نداشته است، عوامل متعددی از جمله بیانیه اخیر داعش مبنی بر دعوت از حامیانش برای انجام حمله علیه دشمنان این گروه طی ماه رمضان در وقوع این وقایع نقش داشته است.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...