نسخه چاپی

كلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی كنید

عکس خبري -كلاهبردار حرفه‌اي را شناسايي كنيد

پلیس از شهروندان خواست كلاهبرداری كه با جعل چك رمزدار، اقدام به كلاهبرداری میلیونی كرده است، را شناسایی كنند.

به گزارش نما ، ۱۵ اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد اعلام کرد: فردی به بهانه خرید خودرو با من تماس گرفت و در ازای خرید خودرو یک فقره چک رمز دار تحویل داد که در زمان مراجعه به شعبه بانک متوجه شدم چک مذکور اصالت نداشته و شخص خریدار به این شیوه اقدام به کلاهبرداری از من کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در یکی از روزنامه‌ها قصد فروش یک دستگاه خودرو پرشیا را داشتم که شخصی با شماره تلفن درج شده در آگهی تماس گرفت و به بهانه بازدید خودرو به منزلم واقع در یوسف آباد مراجعه کرد؛ پس از بازدید خودرو توسط این شخص، بر سر قیمت خودرو به مبلغ ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توافق کرده و قرار شد تا فردای آن روز یعنی در روز پانزدهم اردیبهشت نسبت به انتقال اسناد مالکیت خودرو و فروش خودرو به این شخص اقدام کنیم. لذا فردای آن روز به همراه شخص خریدار به طرف محضرخانه‌ای در منطقه یوسف آباد حرکت کردیم؛ در بین راه این شخص یک فقره چک رمز دار به مبلغ توافق شده بر سر قیمت خودرو را به بنده تحویل داد و من نیز برای اطمینان از اصالت چک، در مقابل شعبه بانک توقف کرده و از اصالت چک اطمینان پیدا کردم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در مسیر حرکت به سمت محضرخانه، شخص خریدار از من درخواست کرد تا چک رمزدارش را نزد خود نگهداری کند؛ من نیز که از اصالت چک اطمینان پیدا کرده بودم، چک را به وی پس داده تا پس از انتقال اسناد مالکیت خودرو، چک را از او تحویل بگیرم. پس از انتقال اسناد مالکیت به شخص خریدار که خود را «اصغر جعفرآبادی» معرفی کرده بود، مجدداً چک رمز دار را از وی گرفتم و هر دو نفر سوار ماشین شده و به سمت شعبه بانک حرکت کردیم. زمانیکه به شعبه بانک مورد نظر رسیدیم، من از ماشین پیاده شده و منتظر پارک خودرو توسط خریدار ماشین بودم که ناگهان این شخص سرعت ماشین را زیاد کرد و به سرعت از محل متواری شد! بلافاصله به داخل شعبه رفته و از متصدی بانک درخواست نقد شدن چک رمزدار را کردم اما در کمال تعجب، همان کارمند بانکی که اصالت چک را صبح همان روز تأیید کرده بود عنوان داشت که چک اخیر اصالت ندارد؛ آن زمان بود که متوجه شدم شخص خریدار در زمان بازپس گیری چک واقعی (دارای اصالت)، آن را با چک جعلی داخل جیبش عوض کرده است.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر مراجعه به شعبه بانک جهت بررسی اصالت چک رمز دار، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بررسی دوربین‌های مداربسته بانکی پرداخته و تصویر متهم از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت؛ همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که مدارک شناسایی ارائه شده از سوی متهم در محضرخانه رسمی جهت انتقال اسناد مالکیت خودرو، دارای سابقه سرقت است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده این شخص، از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص دارند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۶۴۹ در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

۱۳۹۴/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...