نسخه چاپی

كارخانه روغن نباتی قو باید پلمب شود

رضا قدیمی گفت: از نظر مدیریت شهری این كارخانه باید همین فردا تخلیه و از تهران برود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، رضا قدیمی با بیان اینکه از نظر مدیریت شهری این کارخانه باید همین فردا تخلیه و از تهران برود، افزود: حرف های مدیریت شهری در رابطه با کارخانه قو تکرار سخنان گذشته است اما متاسفانه هنوز اتفاق جدیدی برای انتقال این کارخانهآلاینده نیفتاده است.

وی ادامه داد: این کارخانه با دستگاه های قدیمی و آلاینده نه کالایی استراتژیک تولید می کند و نه استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند. فاضلاب این کارخانه به شدت برای اهالی منطقه مضر است. اما این که چرا فرماندار حقوق ۴ نفر در بخش خصوصی را به حقوق شهروندان ترجیح می دهد مشخص نیست .

قدیمی درباره مهلت ۵ ساله فرمانداری برای خروج روغن نباتی قو، گفت: ما از این سخن فرمانداری بسیار تعجب کردیم که بر چه اساسی اعلام می کنند که این کارخانه باید ۵ سال دیگر هم در تهران بماند .

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره درخواست سکوت فرمانداری از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر در خصوص انتقال کارخانه قو گفت: چنین درخواستی سال گذشته از ما شد که در این رابطه مصاحبه نکنیم زیرا مواد اولیه به این کارخانه فروخته نمی فروشند که به نظر من حرف قابل قبولی نبود و ما همچنان در این رابطه حرف می زنیم . اما باید فرمانداری برای حفاظت از سلامت مردم این منطقه با مدیریت شهری همکاری کند تا این کارخانه آلاینده از پایتخت برود.

چندی پیش با وجود تذکرات پی در پی اعضای کمیسیون سلامت شورا در خصوص اجرای حکم پلمب کارخانه قو ،فرماندارتهران گفت : نمی‌توانیم یک شبه کارخانه‌ای با ۳۰ سال قدمت و صدها کارگر را تعطیل کنیم. فعلا باید با برخی اقدامات مانند استفاده از فیلتر و اقدامات فنی، جلوی آلودگی را بگیریم و بعد در واگذاری زمین مناسب، همکاری کنیم که به نظر من این انتقال شاید پنج سال طول بکشد.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران هم طی هفته های گذشته با اشاره به حجم شکایات مردمی از فعالیت کارخانه روغن نباتی قو، گفت: شهروندان محله باغ آذری و بعثت از پساب و بوی بد این کارخانه به شدت گلایه‌مند هستند

۱۳۹۴/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...