نسخه چاپی

آزادی هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان های كشور

نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه و مستشار دیوان عالی كشور در تبریز گفت: هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد امسال با كمك های مردمی جمع آوری شده در جشن های گلریزان از زندان های كشور آزاد می شوند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، علی اکبر یساقی پنجشنبه شب در دوازدهمین جشن گلریزان تبریز اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی چهار هزار میلیارد ریال هزینه لازم است.

وی همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان جشن گلریزان تبریز افزود: مادیات وقتی نجات دهنده انسان خواهد بود که موجب و مسبب خیر و نیکی شود و مصداق این عمل خیر، آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد از بند است.

علی اکبر یساقی نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور گفت: 240 جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور برگزار می شود؛ این جشن ها در تمام استان های کشور برگزار و در برخی از استان ها نیز مثل بوشهر در همه شهرستان های آن استان جشن گلریزان برگزار می شود.
وی افزود: جشن گلریزان تبریز بیست و پنجمین جشنی است که امسال برگزار شده و تا پایان ماه مبارک رمضان این جشن ها در سراسر کشور به پایان می رسند.

یساقی گفت: امسال هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور با پرداخت هشت هزار میلیارد ریال آزاد می شوند که ستاد دیه با مذاکره با متشاکیان، نیمی از این مبلغ را رضایت می گیرد؛ بر این اساس چهار هزار میلیارد ریال کمک های خیران در جشن های گلریزان کشور برای آزادی این تعداد لازم است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال نیز هشت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور با بیش از چهار هزار میلیارد ریال آزاد شدند.

وی افزود: از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور در 25 سال گذشته تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان آزاد شده اند.

۱۳۹۴/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...