نسخه چاپی

خط و نشان ژنرال بی ستاره برای مذاكرات

دیوید پترائوس كه چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی و اخلاقی خود از ریاست سازمان سیا استعفا داد، در خصوص توافق هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ به نكات قابل تاملی اشاره كرده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، رئیس سابق سازمان سیا در تازه ترین اظهارات خود مواجهه با توافق نهایی با ایران را مشروط به خوب بودن این توافق از دید واشنگتن کرده است.

دیوید پترائوس که چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی و اخلاقی خود از ریاست سازمان سیا استعفا داد، در خصوص توافق هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ به نکات قابل تاملی اشاره کرده است.

وی در این اظهار نظر خود آورده است: «در صورتی که توافق با ایران توافقی خوب باشد ما از آن حمایت می کنیم. ما هنوز نمی دانیم که این توافق خوب است یا نه! باید دید که آیا در توافق نهایی می توانیم پس از ارائه مدارک لازم و در فاصله ای کوتاه از هر نقطه ای در ایران بازدید کنیم یا خیر! همچنین باید ببینیم که مکانیزم بازگشت فوری تحریم ها چگونه ترسیم می شود. باید در مواجهه با حق وتوی چین و روسیه در شورای امنیت بر سر اختلافات احتمالی بر سر اجرای توافق نهایی نیز چاره ای اندیشیده شود. همچنین در موضوع تحقیق و توسعه باید ایران را محدود کنیم. در صورت تحقق این موارد می توانیم بگوییم که توافق خوبی رخ داده است.»

این اظهارات ژنرال بی ستاره آمریکایی و نماد شکست سیاست های نظامی واشنگتن در عراق و افغانستان در میان تحلیلگران غربی به مثابه خط و نشان کشیدن وی برای مذاکرات هسته ای محسوب می شود.

طی روزهای اخیر لابی های صهیونیستی در امریکا از طریق مقامات سابق دولت اوباما و بوش و سناتورهای ارشد دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در صدد اعمال جنگ روانی علیه مذاکرات هسته ای با ایران هستند. فشارهایی که پیش بینی می شود طی ساعات پیش رو افزایش یابد.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا معمولا از تمام توان تبلیغاتی خود برای اعمال فشار بر طرف مقابل جهت گرفتن امتیازات بیشتر استفاده می کند، نکته ای که تاکنون با هوشیاری و منطق تیم ایرانی ناکام مانده است. این دست اظهار نظرها البته بیانگر آن است که آمریکا مقصر اصلی هر نوع عدم توافق احتمالی است.

۱۳۹۴/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...