نسخه چاپی

اعزام رایگان ۱۵۰۰ دانش آموز به مشهد مقدس

مدیركل دفتر امور مناطق كمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش، گفت: ۱۵۰۰ دانش آموز عشایری از مرداد ماه به صورت رایگان به زیارت امام رضا (ع) اعزام می شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی نقی یزدان پناه درباره برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان عشایری اظهار کرد: دانش آموزان عشایری همزمان با تعطیلات یا در فصل امتحانات فصل کوچ شان آغاز می شود و همانند دانش آموزان عادی کاملا در اختیار ما نیستند و این یک تفاوت اساسی دانش آموزان عشایر با سایر دانش آموزان است.

وی افزود: برنامه های اوقات فراغت همانند کارگاه های آموزشی که برای سایر دانش آموزان نیز برگزار می شود شامل معدود دانش آموزانی که در جاهایی اسکان دارند نیز می شود.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تابستان برای ۱۵۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم عشایری اردوی زیارتی به مشهد مقدس را داریم.

وی ادامه داد: اردوهای زیارتی از مرداد ماه با اعزام ۷۵۰ دانش آموز دختر و ۷۵۰ دانش آموز پسر آغاز می شود و دانش آموزان عشایری برای بار اول است که به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اردوی زیارتی مشهد مقدس ۴ روز طول می کشد و در این اردو ضمن برنامه زیارت جلسات هم اندیشی نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های آموزش پخت غذا، بهداشت و کمک های اولیه نیز برای دانش آموزان داریم به دلیل اینکه از پزشک و درمانگاه دور هستند بتوانند در هنگام بیماری یا حادثه اقدامات اولیه را انجام دهند.

یزدان پناه تاکید کرد: اردوهای زیارتی دانش آموزان عشایری کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای از دانش آموزان دریافت نمی شود.

۱۳۹۴/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...