نسخه چاپی

روحانی با خانواده شهدا دیدار كرد

رییس جمهوری در ضیافت افطاری با جمعی از خانواده شهدا دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حسن روحانی در مراسم ضیافت افطار با خانواده شهدا و ایثارگران که در نوزدهیمن شب ماه مبارک رمضان برگزار شد گفت: شب نوزده ماه رمضان شب قدر و شب مولای ما امیرالمومنین (ع) است.

وی ادامه داد: ماه رمضان هم ماه قرآن و ماه نزول این کتاب مقدس و هم ماه قرآن ناطق است؛ آنکه زندگی اش، سخن اش و راه اش قرآن بود.

روحانی اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) نه تنها به عنوان امام شیعیان و صحابه بزرگ پیامبر، بلکه به عنوان رهبر همه آزادمردان عالم، جوانمردی را به همه انسان ها آموخت؛ امیرالمومنین (ع) جایگاهی دارد که جز پیامبر، هیچکس با علی (ع) قابل مقایسه نیست و با اینکه همه ائمه، معصوم و دارای مقام امامت هستند اما امیرالمومنین (ع) دارای ویژگی های منحصر به فرد بود.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیر المومنین (ع) فرمود که تو ویژگی هایی داری که حتا من ندارم؛ تو پدر زن و همسری داری که من ندارم؛ تو عزیز و دردانه ای به نام حسن و حسین داری که من ندارم.

رییس جمهوری یادآور شد: نخستین کسی که به پیامبر ایمان آورد و صحابه ای که هیچگاه از پیامبر (ص) جدا نشد و بهترین و بالاترین شاگرد پیامبر حضرت علی (ع) بود.

روحانی اضافه کرد: افتخار این نظام این است که انشالله در مسیر و خط حکومت امیر المومنین (ع) باشد؛ البته این امر کار آسانی نیست، امام راحل هم هرچه داشت از شاگردی مکتب امیر المومنین (ع) بود و رهبری نیز هرچه دارد شاگردی مکتب امیر المومنین (ع) است اما تلاش ما باید این باشد که آن مسیر را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: امیر المومنین امام شهیدان است، هیچ یک از شهیدان را مظلوم تر از مولای متقیان پیدا نمی کنید؛ مخصوصا بعد از وفات پیامبر (ص) و. حتا در دورانی که امیر المومنین خلیفه ی مسلمین بود.

رییس جمهوری گفت: امیرالمومنین (ع) در برابر تمام ظلم ها هیچوقت از مروت، جوانمردی خارج نشد و همه را تحمل کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین (ع) هیچ گاه از وظایفی که بر عهده اش بود سرپیچی نمی کرد اظهار کرد: زمانی امیرالمومنین (ع) به نوشتن قرآن پرداخت و زمانی به مشورت دادن و حتی زمانی ناچار شد که از خانه خارج شود به بیابان برود و چاه حفر کند و آب آن را وقف مسلمانان کند.

وی ادامه داد: برای امیرالمومنین (ع) مهم نبود که امروز کاتب قرآن است و یا در تلاش است یک چاه آب را حفر و در اختیار مردم قرار دهد.

رییس جمهوری خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: شهیدان شما حاضرند؛ شهید یعنی شاهد و ناظر، اگرچه ما آنان را با چشم نمی بینیم اما آنان ما را می بینند و امیدوارم در این دنیا در انجام وظیفه ی خود شرمنده آنان نباشیم.

روحانی تاکید کرد: احترام به شهدا تنها احترام به خانواده آنان نیست و این حداقل کار است، آن کار بزرگ این است که برای اهدافی که آنان جان خود را فدا کردند ما گام برداریم.

وی اظهار کرد: آنان عظمت و استقلال را می خواستند و اینکه جوانان ما بیکار باشند و یا گرفتاری های مردم هر روز بیشتر باشد ما را در برابر آنان شرمنده می کند.

رییس جمهوری در جمع خانواده شهدای هفت تیر افزود: شما مظلومیت امیرالمومنین (ع) را در کدام بخش از انقلاب اسلامی دیدید؟ من در زندگی شهید بهشتی این مظلومیت را دیدم؛ تیرماه، ماه شهادت شهیدان ما در حزب جمهوری اسلامی است؛ آن روزها، روزهای بسیار سختی بود و مردم بزرگ و امام عزیز و لطف خدا و عشق این مردم به خاندان رسالت این نظام را در آن زمان حفظ کرد.

وی ادامه داد: در یک لحظه 72 تن از عزیزان از قوه مجریه، قضاییه و مققننه و دیگر قوا در روزهای اولیه انقلاب زیر خاک قرار گرفتند.

روحانی بهشتی را شهید مظلوم توصیف کرد و گفتع: کسی که مجاهد مخلص و معمار این انقلاب باشد و بزرگترین اثر را برای تدوین قانون اساسی داشته باشد و روحانیت مبارز قبل انقلاب را سامان داده باشد و اینقدر به او جسارت کنند؟ همه جا در خیابان و دانشگاه و مساجد به او توهین می کردندو هرکسی که شهید می شد به شهید بهشتی فحاشی می کردند که من در اینجا نمی خواهم صحبت های احمقانه ای که برخی سر می دادند تکرار کنم.

وی ادامه داد: آن شب که بهشتی شهید شد جامعه تکان خورد و فهمید چه شخصیتی را از دست داده است؛ ظاهرا گاهی برای جامعه راهی جز شهادت وجود نداد؛ کدام مقطع تاریخی را می بینید که بدون ایثار و فداکاری پرچم حق به اهتزاز درآمده باشد.

رییس جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر در مرزهای کشور، یمن، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و آفریقا چقدر بیگناه برای دفاع از حق و حقیقت شهید می شوند؟

۱۳۹۴/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...