نسخه چاپی

ضرب‌الاجل نهایی هسته ای همین آخر هفته

وزیر خارجه آلمان یكشنبه شب در بدو ورود به وین عدم توافق هسته‌ای را شكستی برای همه طرف‌ها توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

هفت روز از مذاکرات هسته‌ای در حالی گذشت که شاهد 8 دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز مذاکرات دو جانبه ایران با طرف‌های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودیم.

هشتمین روز مذاکرات با خود دهمین دور مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا، صالحی و مونیز و نیز مذاکرات ظریف و آمانو را به همراه داشت. آخرین دقایق این روز از مذاکرات با سخنان عراقچی همراه بود که در خصوص همزمانی برداشته شدن تحریم‌ها و اقدامات ایران صحبت‌هایی انجام داد و اینکه این توافقنامه با تصویب شورای امنیت رنگ جدی‌تری به خود خواهد گرفت.

سفر آمانو به تهران از دیگر رویدادهای مهم این روزها بود. ظریف در پایان روز هفتم نیز در پیامی تصویری خطاب به 1+5 به آنها توصیه کرد دست از دشمنی بردارند و رویکردی معقول در پیش گیرند.

نهمین روز مذاکرات با دو دور مذاکرات ایران و آمریکا و نیز کنفرانس خبری کری به پایان رسید.

۱۳۹۴/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...