نسخه چاپی

برگزاری آیین شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در لندن

عکس خبري -برگزاري آيين شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در لندن

آیین عبادی شب نوزدهم ماه مبارك رمضان و شب قدر با حضور گسترده مسلمانان روزه دار و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مركز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مرکز اسلامی انگلیس در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شاهد حضور صدها تن از مسلمانان، بویژه جوانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مومنان خداجویی بود که آمده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرّب به درگاه الهی و راز و نیاز، آمرزش گناهان خود را طلب نمایند.

در مراسم معنوی شب زنده داری و احیای شب قدر، مومنان روزه دار در ساعات پایانی شب ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و سردادن ندای یکهزار نام الهی و درخواست کمک از خداوند متعال برای تعیین هر چه نیکوتر مقدرات خود در شبهای قدر، به سوگ شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) نشستند و به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی جهانگیر رییس کالج اسلامی انگلیس در سخنانی در این مراسم درباره اهمیت شبهای مبارک قدر و رحمت واسعه الهی در این شبها و همچنین فضایل معنوی و روحانی پیشوای شیعیان جهان حضرت علی بن ابیطالب(ع) برای شرکت کنندگان سخن گفت.

وی با بیان ارزش و منزلت و فضائل و مناقب بسیار بی بدیل شب های قدر در خودسازی انسان ها، با استناد به آیات صریح قرآن کریم و احادیت، شب قدر را شبی دانستند که سرنوشت یک سال آینده انسان ها در آن رقم می خورد.

در این مراسم ویژه که تا ساعاتی از نیمه های شب به طول انجامید، حاج مولایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت با ذکر مصائب اهل بیت(ع)، به نوحه سرایی پرداخت و حاضران در فضایی آکنده از غم و اندوه، در مصیبت شهادت بزرگمرد تاریخ اسلام حضرت امیر مومنان علی (ع) گریستند و بر سر و سینه زدند.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس با مناجات به درگاه الهی، و اجرای مراسم قرآن بر سر نهادن و ندای ˈبک یا اللهˈ و توسل به چهارده معصوم خاندان اهل بیت علیهم السلام که از اعمال توصیه شده شب های مبارک قدر می باشد، به همراه حاضران ضمن طلب غفران الهی، از خدای بزرگ زندگی با عزت در زیر سایه قرآن کریم را مسالت کرد.

سایر مراکز اسلامی، حسینیه ها و تکایا در لندن و شهرهای بزرگ انگلیس از جمله بیرمنگام و کاردیف نیز در شب نوزدهم مبارک رمضان شاهد آیین عبادی شب قدر بودند.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...