نسخه چاپی

یك سوم جمعیت جهان اضافه‌ وزن دارند

نتایج بررسی منتشر شده در بولتن سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاكیست، بیش از یك سوم جمعیت جهان اضافه وزن دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نتایج بررسی منتشر شده در بولتن سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکیست، بیش از یک سوم جمعیت جهان اضافه وزن دارند.

این بررسی نشان می‌دهد در فاصله سال‌های 1980 تا 2013 نسبت افراد بزرگسالی که در سراسر جهان اضافه وزن یعنی شاخص توده بدنی 25 به بالا داشته‌اند از 28.8 به 36.9 درصد در مردان و از 29.8 به 38 درصد در زنان افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان سلامت، افرادی که شاخص توده بدنی آنان 30 به بالا است چاق به حساب می‌آیند. متخصصان دریافتند تعداد افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن در سطح جهان رو به افزایش است که دلیل آن مصرف فزآینده غذاهای پرکالری همچون موادخوراکی فرآوری شده است.

«استفانی واندویجر»، متخصص ارشد سیاست غذایی و سلامت جهانی در دانشگاه اکلند نیوزیلند گفت: می‌دانیم طی چند دهه اخیر عوامل دیگری نیز در زندگی مردم دنیا تغییر کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به افزایش شهرنشینی، وابستگی به استفاده از وسایل نقلیه شخصی و داشتن مشاغل با میزان تحرک پایین اشاره کرد. این عوامل به بحران چاقی در جهان دامن زده است.

در این بررسی متخصصان افزایش ذخیره انرژی غذایی و چاقی را در 69 کشور جهان مطالعه کرده و دریافتند وزن بدن و ذخیره انرژی غذایی در فاصله سال‌های 1971 تا 2010 در 56 کشور افزایش یافته است.

به گفته واندویجر، در دهه‌های اخیر بیشتر کالری دریافتی بدن از طریق مصرف محصولات غذایی فرآوری شده که قابل دسترسی بوده و قیمت پایینی دارند و در عین حال تبلیغات گسترده‌ای نیز روی آنها انجام می‌گیرد، صورت می‌گیرد.

به گزارش خلیج تایمز، کارشناسان می‌گویند نتایج به دست آمده از این بررسی حائز اهمیت است زیرا شواهدی ارائه می‌کند که بر اساس آن لازم است دولت‌ها سیاست‌هایی اعمال کنند تا به منظور کاهش چاقی و خطرات متعاقب آن روی سلامتی، مواد غذایی سالم‌تری در دسترس مردم قرار دهند.

۱۳۹۴/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...