نسخه چاپی

رئیس فراكسیون حزب موتلفه اسلامی :

شرط عقلا این است كه آزموده را آزمون خطا است/ نتیجه اعتماد به بازرسان ترور دانشمندان هسته ای شد

عکس خبري -شرط عقلا اين است که آزموده را آزمون خطا است/ نتيجه اعتماد به بازرسان ترور دانشمندان هسته اي شد

عبدالرضا مصری گفت:از تیم مذاكره كننده حمایت می كنیم ولی از خطوط قرمز عبور نمی كنیم.

عبد الرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی، در ارزیابی خود از روند این دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 ، در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: به طور کلی در روند مذاکرات ما باید دو طرف بحث را در نظر داشته باشیم؛ یکی طرف ایرانی است که با تائیداتی که از ابتدا مقام معظم رهبری نسبت به اعتماد به تیم ایرانی عنوان کرده اند و این تکمله ای که اخیرا فرمودند و تائید داشتند که بیش از اینکه برای دیگران مهم باشد به نظر من اطمینان خاطری به نیروهای ولایی در کشور داد؛ این لطفی است که ایشان در حق تیم مذاکره کننده کردند و بسیاری از فضای اما و اگرها را با این تائید، آرامش دادند، که به واقع همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم .
وی افزود: لذا اگر بحث و صحبتی می شود طبیعتا متوجه طرف خارجی است و محتوی آن قراردادی است که می خواهد به توافق برسد. یک مطلبی از سوی سازمان ملل و شورای امنیت ملی انجام می گیرد.آنچه حایز اهمیت است آن است که چه توافقی صورت بپذیرد و چه از طرف شورای امنیت اقدامی صورت پذیرد، قاعدتا خط قرمزهای ما به قوت خودش و با همان ویژگی های که مقام معظم رهبری معین فرمودند، باقی است.
مصری با تاکید بر حفظ خطوط قرمز اذعان داشت: یکی از خطوط قرمز ما عدم اجازه و دسترسی به مکانهای نظامی است؛ که به هیچ عنوان به دشمن اجازه نخواهیم داد که تحت عنوان بازرسی هسته ای جاسوسی مراکز نظامی ما را انجام بدهد؛ مسئله دوم جاسوسی اطلاعاتی از نیروهای کارآمد نظام است، که به هیچ عنوان اجازه جاسوسی را تحت هر عنوانی چه مذاکرات، چه بازجویی و چه گفتگو باشد با دانشمندان هسته ای خودمان را نمی دهیم، علت این امر هم واضح است زیرا در زمانی که رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی بودند، ما به آنها اعتماد کردیم ولی آنها جاسوسان رژیم صهیونیستی را برای بازرسی فرستادند و نتیجه این اعتماد ترور دانشمندان هسته ای ما شد. شرط عقلا این است که آزموده را آزمون خطا است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: چرخش هسته ای برای کشور ما لازم است و نیاز کشور محسوب می شود. یعنی این مذاکرات چه منجر به توافق نامه ای بشود و چه نشود! یا قطعنامه ای از سوی سازمان ملل باشد چه نباشد! طبیعتا خط قرمزها مورد تائید ملت ایران است، قطعا چنانچه شاهد بودیم تیم مذاکره کننده هم آنچه ملت و رهبری اعلام کرده اند، را رعایت می کند. ضمن این که آرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده با حفظ ارزشهای انقلابی و اسلامی ، حفظ دستاوردهای که برای آن شهید داده ایم، بتواند در عرصه های مختلف پیروز باشد، اما چه کنگره آمریکا بخواهد رسیدگی کند و چه جامعه جهانی، ما از این خط قرمزها عبور نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد: البته اذن رهبری، امری جدا است، ملت یک صدا لبیک گویان رهبری هستند؛ ایشان هم اعلام موضع صریح داشته اند؛ لذا پر واضح است که چیز محرمانه ای وجود ندارد و سخن رهبری واضح و روشن است، لذا وظیفه پیروی از فرمایشات ایشان است که یک لبه آن حمایت از تیم مذاکره کننده است و یک لبه آن عدم عبور از خط قرمزها است.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...