نسخه چاپی

یك گام تا آغاز خاموشی‌ها

ركورد مصرف برق ایران بار دیگر شكسته شد تا با مصرف نزدیك به ۵۰ هزار مگاوات برق، شبكه برق كشور یك گام تا آغاز خاموشی‌های گسترده برقی فاصله داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر، ۵۰ هزار مگاوات خط قرمز پیک مصرف برق برای تابستان سال جاری از سوی مسئولان وزارت نیرو تعیین شده است و به گفته مدیران این وزارتخانه، با عبور اوج مصرف برق از خط قرمز تعیین شده، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در سطح کشور کلید خواهد خورد.

گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته دوشنبه ۱۵ تیر ماه در ساعت ۱۴:۴۰ بعد از ظهر با مصرف بیش از ۴۹ هزار و ۷۷۶ مگاوات یک رکورد تاریخی در مصرف این انرژی پاک در کشور و حتی منطقه خاورمیانه به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، روز گذشته در ساعت ۱۴:۱۶ هم دومین پیک مصرف برق کشور با مصرف ۴۸ هزار و ۸۴۹ مگاوات به ثبت رسید تا مصرف برق در ۱۵ تیر ماه سال جاری بیش از چهار هزار مگاوات از مدت زمان مشابه سال گذشته بیشتر باشد.

میزان ذخیره برق نیروگاه‌ها با وجود ثبت یک مصرف برق تاریخ ساز روز گذشته در محدوده یکهزار و ۳۸۴ تا یکهزار و ۴۳۴ مگاوات در نوسان بوده است.

همچنین روز گذشته در حالی حدود یکهزار و ۲۷۹ مگاوات برق به عراق، اقلیم کردستان عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان صادر شده که حدود ۴۰۴ مگاوات برق از ارمنستان و ترکمنستان وارد ایران شده است.

کل مبادلات روز گذشته برق ایران دوشنبه ۱۵ تیر ماه حدود یک‌هزار و ۶۸۳ مگاوات بوده و صنایع کشور هم بیش از یک‌هزار و ۳۲۷ مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند.

با این وجود، پیش بینی می‌شود در پایان هفته جاری و با توجه به تعطیلات پیش روی پیک مصرف برق ایران روزانه حدود پنج هزار مگاوات کاهش یابد تا یک فرصت کوتاه مدت به منظور تجدید قوا نصیب صنعت برق ایران شود.

در همین حال، مسئولان صنعت برق اعلام می‌کنند: با افزایش هر یک درجه دمای هوای کشور پیک مصرف برق ایران ۵۰۰ مگاوات قد می کشد و در صورت عدم صرفه جویی احتمال خاموشی‌های پراکنده وجود دارد.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو هم با اشاره به آماده باش صنعت برق و مدیریت پیک مصرف برق تیر و مرداد ماه، تاکید کرده است: مشکلات کمبود برق تابستاین در تهران باید به حداقل برسد.

۱۳۹۴/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...