نسخه چاپی

العربیه: احتمال آتش‌بس در یمن طی ساعات آینده

یك شبكه خبری از احتمال آتش‌بس در یمن طی ساعات آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع یمنی از احتمال اعلام آتش‌بس انسانی در یمن طی ساعات آینده خبر داد.

این در حالی است که برخی منابع سیاسی اعلام کرده‌ بوند که آتش‌بس انسانی احتمالا از جمعه آینده آغاز خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک مقام دیپلماتیک خبر داد که "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن فردا به " بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل نامه‌ای ارسال خواهد کرد و طی آن از آمادگی دولت مشروع برای آتش‌بس انسانی در 5 روز پایانی ماه رمضان و 5 روز نخست ماه شوال خبر می‌دهد.

همچنین روزنامه اماراتی البیان اعلام کرد که «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در راستای تلاش‌های خود موفق شد تعهدات واضحی را در خصوص آتش‌بس موقت و قابل تمدید از گروه‌های یمنی و به‌ویژه «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و رهبران جنبش «انصارالله» و هواداران «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور برکنار شده یمن بگیرد.

در همین راستا، منابع بلندپایه سیاسی یمنی به روزنامه اماراتی البیان اعلام کردند که آتش‌بس پیشنهادی از روز یکشنبه آینده آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات عید فطر ادامه دارد.

این منابع در عین حال کردند این آتش‌بس قابل تمدید است.

بنابه گفته این منابع، ناظرانی از نهادهای بین‌المللی بر روند اجرای آتش بس و عدم نقض آن نظارت خواهند کرد.

ارتش سعودی از روز دوشنبه حملات خود را به مناطق مختلف یمن به ویژه غیر نظامیان افزایش داده است به گونه ای که طی این روز یک بازار خرید و فروش دام را در منطقه فیوش در استان لحج و بازاری را در «جوف السلفی» منطقه عمران در استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار داد که شمار شهدای آن به بیش از 176 تن و تعداد مجروحان این حملات تاکنون به 200 تن رسیده است.

جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین روز سه شنبه بیمارستانی را در استان «حجه» واقع در شمال غرب یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی به شهادت رسیدند.

۱۳۹۴/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...