نسخه چاپی

رئیس فراكسیون حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما:

اجازه بازدید از پادگان آموزشی را هم به غرب نمی دهیم

عکس خبري -اجازه بازديد از پادگان آموزشي را هم به غرب نمي دهيم

عبدالرضا مصری:به نظر من به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم كه حتی از یك پادگان آموزشی ما بازدید كنند؛ البته باید یاد آور شوم كه توان دفاع هسته ای ما بهانه ای است كه آنها را به اهداف خود نزدیك تر كند.

به گزارش نما ،مذاکرات هسته ای، بهانه ای برای بر سر یک میز نشستن کشورهای قدرتمندی با جمهوری اسلامی ایران شد؛ تا کشورهایی که به جهت اوج گیری اقتدار نظامی جمهوری اسلامی، منافع خود را در منطقه در خطر دیدند، به دنبال چاره اندیشی شوند. از این رو با بهانه تراشی های استکبار جهانی، استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی برای کشور ما زیر ذره بین جوامع بین الملل قرار گرفت و با وجود آنکه بارها صلح آمیز بودن این فعالیتها به تائید بازرسان آژانس بین الملل رسید اما بهانه گیری ها و زیادخواهی های طرف غربی به ویژه آمریکاییها تمامی نداشت و منجر به فشارها، تهدیدها و نهایتا تحریم های بین المللی شد. اما آنچه در این میان قابل تامل است، وارد شدن موضوعات غیرهسته ای برسر میز مذاکرات بود، با اینکه بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این مذاکرات صرفا جهت حل مسائل هسته ای و برداشته شدن تحریم ها علیه کشور است. اما زیادخواهی های طرف غربی به ویژه آمریکاییها ادامه یافت تا جایی که به بهانه راستی آزمایی، بازرسی از مراکز نظامی ایران و مصاحبه با دانشمندان و مسوولین را مطرح کردند. که با تعیین خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات از سوی رهبری نظام، چهارچوب مذاکرات را به طرف غربی و تیم مذاکره کننده یادآورشد. اما اظهارات مقامات آمریکایی حاکی از این موضوع است که آنها بر بازدید از مراکز نظامی اصرار دارند، که این پا فشاری آنها خود جای سوال دارد؟ از طرفی چرایی اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در منطقه پاشنه آشیل، طرف آمریکایی است که منافع خود را در منطقه به خطر دیده است.
از این رو عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما گفت: با نگاه بر سبقه عداوتهای آمریکایی ها با جمهوری اسلامی ایران، پافشاری آمریکاییها در بازرسی از مراکز نظامی امری طبیعی است. در هر صورت استکبار جهانی از اوج قدرت ما در منطقه بیمناک هستند، و یکی از عللی که تاکنون از گزینه نظامی سخن گفته ولی اقدام نکرده است، اطلاعات کافی در خصوص میزان دسترسی های ما در خدمات دفاعی و نظامی نداشته اند. لذا هنوز اطمینان ندارند که قدرتی که از تسلیحات نظامی ما دیده اند، تولید داخلی است، و برخی اوقات گمان می کنند که این قدرت تنها در حد رجزخوانی است که در مقابل با آنهامی خوانیم. خصوصا که قدرت فوق العاده موشکی کشور را دریافته اند، ولی می خواهند به یقین برسند.
وی افزود: بنابراین اصراری که غرب برنظارت از مراکز نظامی ما دارد برای دست یابی به اطلاعات دقیق تسلیحات نظامی است که خوشبختانه اطلاع کافی ندارند؛ لذا آنها برای به دست آورن این اطلاعات از این موضوع کوتاه نمی آیند. در صورتی که زرادخانه های آمریکا و این پنج کشور اروپایی تقریبا صد برابر تخریب کره زمین امکانات دارند. لذا می توان این گونه تصور کرد که اصرار آمریکاییها برای بازرسی از مراکز نظامی به جهت کسب اطلاعات دقیق از توان نظامی کشور است که در صورت نیاز تهدید خود را عملیاتی کند.
مصری تصریح می کند: مسلما بازدید از مراکز نظامی کشور از خطوط قرمز ما است. لذا اجازه راه رفتن از چند کیلومتری مراکز نظامی خود را به دشمن نمی دهیم؛ چون این یک توان است و دشمن نیز خود از این موضوع مطلع است؛ آنها می دانند که ما در مراکز نظامی به لطف خداوند توانایی هایی کسب کرده ایم که دیگر نیاز به سلاح هسته ای نداریم. چنانچه در طول تمام مذاکرات یک بار هم سخن از بمب اتم نکردند؛ زیرا از سخنان مذاکرات مشخص است که آنها می دانند ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، آنها معنای فتوی رهبر ما را دریافت کرده اند؛ البته دشمن به دنبال امکانات دفاعی و نظامی ما هستند، که این موضوع از مسلمات خطوط قرمز است.
وی خاطر نشان کرد: با بد بینانه ترین برداشت باید بگویم که بازرسان آنها به عنوان جاسوس وارد کشورمی شوند تا با دسته بندی اطلاعات، در یک مقطع کوتاه با حلیه و نیرنگ به نام توافق و مذاکره و ... بیایند آخرین امکانات و توانمندی های ما را بررسی کنند و اطلاعات خود را بروز کنند. نهایتا با یک بهانه ای که ایران به تعهد خود عمل نکرده ، وارد عملیات نظامی شوند. بدبینانه ترین حالت همین است که بیان شد؛ آنها به دلیل ضعف اطلاعاتی که دارند پروژه نظامی خود را تکمیل نکرده اند.
رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی یادآور می شود: آنچه که از تمام سخنانی که در طول مذاکرات دوساله، دریافت داشته ایم ؛ چه تائیدها و تکذیب ها از سوی غرب و آمریکا، یا مشرط گذاشتن اجرای توافق نامه به تصمیم کنگره یا اعلام آنکه این توافق تا دوران ریاست ، رئیس جمهور فعلی آمریکا اعتبار دارد و ...همه و همه بازی سیاسی است که هدفی به جز تضعیف ایران را ندارند، تا پروژه خود را به اتمام برساند. بنابراین به نظر من به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که حتی از یک پادگان آموزشی ما بازدید کنند؛ البته باید یاد آور شوم که توان دفاع هسته ای ما بهانه ای است که آنها را به اهداف خود نزدیک تر کند.

۱۳۹۴/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...