نسخه چاپی

فردا؛ آغاز آتش‌بس انسانی در یمن

سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه اعلام كرد؛ آتش‌بس انسانی در یمن از ساعت 59 : 23 فردا جمعه (10 ژوئیه) آغاز می‌شود و تا آخر ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل گفت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری (مستعفی و فراری) یمن موافقت خود با آتش بس را به اطلاع ائتلاف (به سرکردگی عربستان) رسانده است.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن چندی پیش نیز گفته بود: اعلام آتش بس دریمن برای رساندن کمک های بشردوستانه به مردم این کشور ظرف 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

ولد الشیخ در مصاحبه با خبرگزاری رسمی یمن کمی پیش از ترک فرودگاه بین المللی صنعاء گفت: من برای سومین بار از صنعاء خارج می شوم در حالی که تقریباً خوش بین هستم و احتمالاً پیشرفتی حاصل خواهد شد.

وی افزود: ما ظرف بیست و چهار ساعت آینده آتش بس اعلام خواهیم کرد.

به گفته وی، سازمان ملل با طرف های یمنی و عربستانی در تماس است و خوش بینی درباره آغاز آتش بس زیاد است.

فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن تاکید کرد: بحران یمن طولانی شده است و جنگ مشکلات بزرگی ایجاد کرده است و مساله نگران کننده برای ما اینست که بزرگترین متضرر این جنگ مردم یمن هستند . جنگ هر چقدر طولانی تر شود ، اثراث فاجعه بارش نیز ادامه خواهد یافت و ما به همین دلیل برای پایان دادن بهاین جنگ و حل مسالمت آمیز بحران تلاش می کنیم.

۱۳۹۴/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...